וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנה תדווח להורים על בעיות המשמעת של ילדיהם

12.6.2006 / 11:22

התוכנה תדווח על בעיות משמעת, הרחקות, ציוני התלמידים ועל התנהגות חיובית. השנה יורחב השימוש בתוכנה בבתי הספר

תוכנה חדשה שפותחה על ידי מנהלת בית ספר "כדורי" תעקוב אחר מצב התלמידים ותשלח משוב מפורט להורים. ההורים יקבלו דיווח על כל הרחקה מהכיתה, אי הכנת שיעורי בית או עבירות משמעת לצד פירוט מקיף של ציוני מבחנים ובגרויות.

בעיתון "מעריב" דווח כי התוכנה, יוזמה של ד"ר מירה מאירי פותחה על ידי בנה וצוות מתכנתים, בשיתוף עם מורים ומנהלים. התוכנה, משו"ב (מיידיות, שקיפות ובקרה) כוללת פירוט של בעיות משמעת, כמו איחורים או היעדרויות מהשיעור, הרחקות מהכיתה והפרעות. כמו כן תדווח התוכנה על אירועים מחוץ לכיתה כמו עישון או חריגה מתלבושת בית הספר. התוכנה גם מפרטת לצד כל עבירה האם היא מוצדקת ומי הוא המורה שרשם אותה. התוכנה גם מפרטת את ציוני התלמיד וכן התנהגות חיובית (כגון תרומה לקהילה).

כל מורה מזין לתוכנה את המידע הרלוונטי בסוף השיעור, והמידע נצבר במאגר המידע הבית-ספרי, שזמין למנהל ולצוות המורים כולו. ההורים יוכלו לצפות במידע הנצבר על ילדיהם באמצעות מערכת סיסמאות. השנה נוסתה התוכנה בחמישה בתי ספר, ובשנה הבאה יורחב השימוש בה לבתי ספר נוספים.

מנהלת חטיבת הביניים בכפר קמא אירית דרורי סיפרה, כי אצל הורים שהשתמשו בתוכנה ניכר שינוי בדפוס ההתערבות בחינוך הילד, ומידת האמון שלהם בבית הספר עלתה.

גורם בכיר במשרד החינוך ביקר את התוכנה החדשה, וטען כי היא מחליפה את האמון בין הילד להורה "במקום לחנך את הילד לשתף את ההורים מתוך תקשורת טובה ואמון, התוכנה מבססת חשדנות ופחד". לדבריו, לא מדובר בתהליך חינוכי לטווח ארוך, משום שהילד ישתף את הוריו מהסיבה שהוא מפחד להיתפס ולא משום הרצון לשתף אותם. "התהליך עלול ליצור תלמידים מפוחדים, ולא אזרחים טובים יותר".

ד"ר יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד, הביע דאגה מהשימוש בתוכנה. לדבריו, התוכנה היא דוגמא לניצול המבוכה האמיתית שקיימת אצל הורים בכל הקשור לחינוך ילדיהם "ומציעה פתרונות טכנולוגיים שדומים יותר לאילוף מאשר לחינוך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully