וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והילד הזה הוא אני

נורית אמיתי

12.6.2006 / 10:42

נורית אמיתי שמחה שביתו של ראש הממשלה מפגינה מול הרמטכ"ל של אבא, אבא שחינך את ביתו לסבלנות וסובלנות

"מפגינה נגד אבא" צעקו הכותרות. ואני אומרת לכם שדנה (אולמרט כמובן) לא מפגינה נגד אבא. אפילו בשלט שבצילום נאמר במפורש שהיא 'נגד רצח אזרחים'. ואני הייתי רושמת 'נגד הרג אזרחים' ומתכוונת לשני הניצים משני צידי המתרס בואך הסכסוך הישראלי פלסטיני.

דנה, ילדה טובה מבית טוב. תודו. חינוך מתירני שייצר, ביחד עם האיכויות של אמא עלוש, עליזה, ילדה דעתנית, עצמאית שלא עושה חשבון לאף אחד חוץ מהמצפון שלה.

זו גם הסיבה שבשבת אחר הצהרים היא 'ארזה' את עצמה, התיישבה על הקטנוע חמושה בקסדה ונסעה לשכונה בה מתגוררים הרבה קצינים בכירים במיל', שעברם קשור בעבותות למלחמות ישראל בעבר ובהווה. היא התייצבה בכוח החלוץ, מול ביתו של הטייס והחייל מספר 1: רב אלוף ד. ח.

היא לא מסתירה מה שהיא חושבת, וגם לא צריכה לעשות זאת. יש לה אמירה ודעה, והיא באה מעולם הרוח וגם עובדת ומתפרנסת ממנו. אז מה אתם רוצים לאמר שאם היא הבת של… אסור לה לאמר ש….

נהפוך הוא. שנים שאהוד חסך את בעיותיו וסיפור חיי משפחתו מהציבור. יתכן שבגלל שמעמדו היה כזה, שלא ממש עניין את הציבור מה קורה אצלו בבית פנימה. ביום שנבחר לממלא מקום ראש הממשלה אריאל שרון כולם שיקפו את מצב הדעת בבית, הנטיות השונות שלו ושל כולם: ימין שמאל ונטיות אחרות, ואף אחד לא מחביא ולא החביא מאום.

אהוד, אני עדיין לא יודעת איזה ראש ממשלה תהיה, אבל אתה לדעתי אחל'ה אבא, כזה שמוציא מבית מדרשו את כל השונויות האפשריות של החברה הישראלית. מגוון דעות ועשייה והכל ברוח טובה ומודרנית.

כולנו חושבים דמוקרטיה, פתיחות וקבלת השונה, עד שזה מגיע לתוך ביתם שלהם. אתה זרמת עם זה הרבה צעדים קדימה והנה, גם במצב הנוכחי אתה לא מתבייש בבאים מחלציך. נהפוך הוא – גאה בהם בגאוות יחידה משפחתית למרות הכל ואולי בגלל הכל.

אין סיבה שמישהו אחר, גם אם זה לא נוח במיוחד, יגרום לילדים הללו לא לעשות מ'ש'בראש שלהם, כמובן שהכל במסגרות החוק והנורמות הקיימות, גם אם הן ממוקמות בשינקין פינת אלנבי בתל אביב.

נחלת ז'בוטינסקי בבית אולמרט, מסתבר, היא מחוז ילדותו של אבא אהוד, ועבור דנה זוהי זירה של זיכרונות מבית סבא. היא בחרה בדרך אחרת. גם אהוד צעד הרבה צעדים 'קדימה' וחושב היום אחרת, על מה שפעם היה עבורו יהרג בל יעבור. ויש עוד רבים כמוהו עם ילדים שנולדו למציאות אחרת ומה יותר קרוב מלהזכיר את צחי ואמא: גאולה כהן וילדי בכירים בצה"ל שפינו את מתיישבי חבל עזה.

הזמנים משתנים, המציאות גם כן וההליכה בדרך שונה, לעיתים קצת יותר קיצונית ואין בכך שום מגרעת.

מה שכן דנה, חבל שלא המתנת למסקנות החקירה הצבאית שהרי אולי אז ההפגנה הייתה מתייתרת או עוברת למחסום ארז… דנה, אולי הפעם תשמעי לאבא שאמר שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. דנה, יכול להיות שהפעם אבא צודק. תפנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully