וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש כינס את הממשל להערכת מצב מחודשת על עיראק

רויטרס

12.6.2006 / 10:44

בוש יקיים דיונים בקמפ דיוויד, במטרה להעריך מחדש את האסטרטגיה בעיראק לאחר הריגת זרקאווי. החיילים לא יחזרו בקרוב

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כינס בכירי הממשל ל"מועצת מלחמה", על מנת לנצל את המומנטום שנוצר מהריגתו של אבו מוסעב א-זרקאווי, אבל השאלה הגדולה שנותרה תלויה באוויר היא מתי יחזרו החיילים האמריקאים הביתה.

בוש יקיים דיונים עם יועצים בכירים במשך יומיים ב[[קמפ דיוויד]], על מנת להעריך מחדש את האסטרטגיה ב[[עיראק]], כשהוא מתמודד עם ירידה מתמשכת בתמיכה במלחמה, שגורמת לירידה בתמיכה בו בשנת בחירות לקונגרס.

בוש ייאלץ להתמודד גם עם הירידה בתמיכה בו, בעקבות ההתאבדויות במתקן הכליאה בגוואנטנמו בסוף השבוע. התאבדותם של השלושה, שני אזרחים סעודים ואזרח תימני אחד, עוררה שוב את הקריאות מצד גורמים בינלאומיים לסגור את המחנה.

בשיחת ועידה שתערך בין בוש, סגן הנשיא דיק צ'ייני, קונדוליסה רייס ודונלד ראמספלד, צפויים הארבעה ללחוץ על ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מליקי שלא להחמיץ את האפשרות להשית את סמכות הממשלה ולזכות באמון העם בעיראק.

דן ברטלט, יועץ הבית הלבן, אמר כי "יש כאן חלון הזדמנויות שיהיה על הממשלה בעיראק לנצל, וזאת הסיבה שהוועידה מתקיימת עכשיו, על מנת להבטיח שהממשל האמריקאי יעשה ככל שביכולתו כדי להצליח".

בוש דחה את ההערכות שמקמפ דיוויד תצא הבשורה על צמצום הכוחות האמריקאים מעיראק, אך אף אחד לא פוסל את האפשרות כי בעתיד יצומצם, גם אם אלימות החמושים במדינה לא תרד. גנרל ג'ורג' קייסי, מפקד הכוחות האמריקאים בעיראק, העריך כי אם הממשלה בעיראק תחזיק מעמד בחודשים הקרובים, ניתן יהיה להתחיל לצמצם את הכוחות במדינה. הוא וקצינים בכירים נוספים יצטרפו לשיחות בשלב מאוחר יותר.

למרות לחץ מצד הדמוקרטים להחזיר חיילים הביתה, בוש לא הציג מסגרת זמן להסגת 131 אלף החיילים האמריקאים בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully