וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה אלברטו מתקדמת לעבר פלורידה

רויטרס

12.6.2006 / 9:36

הסופה, הראשונה לעונה, תפגע במדינה ביום שלישי. עוצמת הסופה נמוכה, אך היא הספיקה לגרום לשטפונות בקובה ולפינוי אלפי אנשים

הסופה הטרופית הראשונה לקיץ 2006, אלברטו, נוצרה ליד קובה ומתקדמת לכיוון פלורידה, מרכז החיזוי הלאומי בארה"ב דיווח. הסופה, הנמצאת ב[[מפרץ מקסיקו]], נמצאת כ-620 ק"מ ממערב לחופה המערבי של פלורידה.

למרות שזו סופה חלשה, אלברטו מהווה תזכורת לתושבי החוף, שנפגעו בשנתיים האחרונות בשמונה סופות טרופיות, כשהגדולה מהן היתה ה[[הוריקן קטרינה]], שהיה הקטלני ביותר. בשיא עוצמתו הגיע אלברטו למהירות של 75 קמ"ש.

מרכז החיזוי תיאר את הסופה כ"לא מאורגנת", והוסיף כי הסופה נעה לכיוון צפון-צפון מזרח במהירות 13 קמ"ש, והיא תפנה לכיוון צפון מזרח בתוך 12 עד 24 שעות. הסופה ככל הנראה לא תפגע במתקני קידוח נפט במפרץ מקסיקו.

על פי התחזית הסופה תפגע בפלורידה ביום שלישי, תחצה את המדינה בחלקה הצפוני ואז תחזור לאוקיינוס האטלנטי. רמות הגאות כבר עברו את רמתן הנורמלית לאורך החוף המערבי של פלורידה. מרכז החיזוי פרסם אזהרת הוריקן לפלורידה, בה הוא מזהיר את התושבים מפני הסופה למשך 36 השעות הבאות.

אלברטו הוריד גשמים כבדים בקובה, והביא לפינויים של 26 אלף תושבים מבתיהם במחוז המערבי, פינאר דל-ריו. הגשם הכבד גרם לשיטפונות, אך לא דווח על נפגעים או נזק משמעותי למגורים או לחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully