וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסק צווארי מלאכותי הושתל בביה"ח רמב"ם

11.6.2006 / 20:02

בניגוד לשיטות המקובלות לטיפול בפריצת דיסק צווארי, הניתוח החדשני מאפשר תנועה חופשית של הצוואר, ומונע היווצרות דלקת

ניתוח חדשני להחלפת דיסק צווארי בוצע בבית החולים רמב"ם. החולה, בת 42, התלוננה על כאבים וחולשה ביד שמאל כתוצאה מפריצת דיסק צווארי, והתקשתה לתפקד בחיי היום יום. 48 שעות לאחר הניתוח היא חזרה לביתה, והרגישה הקלה משמעותית בכאבים.

ד"ר ליאור מרום מהיחידה לניתוחי [[עמוד שידרה]] בבית החולים מסביר, כי רוב כאבי הצוואר הם על רקע של שרירים תפוסים עקב תנועה לא נכונה או מאמץ יתר. עם הגיל חלה שחיקה של הסחוסים בכל הגוף, כולל הסחוסים שמהווים את עיקר המבנה של הדיסקים בין החוליות. הדיסקים האלה משמשים לריכוך המכות שנובעות מהליכה, קפיצה וכל פעילות אחרת, וכן לאפשר תנועה גמישה של החוליות במישורים השונים של המרחב.

"ניוון של הדיסקים גורם להשטחה ועיוות המבנה שלהם", אומר ד"ר מרום, "ובין השאר זה מביא ללחץ על שורשי העצבים שיוצאים מחוט השדרה ומובילים לאזורים השונים בגוף, בהתאם למיקום".

עד לאחרונה, האופציה הטיפולית היחידה לבעיה הייתה ניתוח בו קובעו החוליות הנגועות יחד, דבר שהגביל את התנועתיות והוסיף עומס על הדיסקים הסמוכים. "בניגוד לשיטה המקובלת כיום, הדיסק המלאכותי שבו עשינו שימוש, "פרסטיג'", מאפשר חופשיות בתנועת הצוואר", מסביר ד"ר מרום. "הדיסק המלאכותי שהושתל עשוי מטיטניום, חומר בעל עמידות טובה שאינו יוצר תגובה דלקתית או דחייה של הרקמות מסביב. במהלך ההשתלה, שארכה שעה וחצי, הוצאנו את הדיסק החולה מהצוואר, שחררנו לחץ מהעצב ולבסוף השתלנו את הדיסק המלאכותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully