וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חבילת ההטבות דורשת הבהרות

רויטרס

11.6.2006 / 18:48

בכירים איראנים הגיבו היום בטון שלילי בעיקרו לחבילת ההטבות, ואמרו כי בעוד שיש בה נקודות חיוביות, נקודות אחרות לא מקובלות

איראן הגיבה היום באופן שלילי למדי לחבילת ההטבות שהציעו חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה. נציג איראן בנושא הגרעין, עלי לריג'אני, אמר כי נושא העשרת האורניום זקוק להבהרה. ההצעה, הכוללת הטבות ואפשרויות לסנקציות, מתבססת על הפסקת העשרת האורניום עד שיובהר כי היא אינה מתכוונת לייצר [[נשק גרעיני]]. ואולם טהרן דחתה שוב ושוב את האפשרות כי תפסיק את ההעשרה.

"ההצעות הללו מכילות כמה נקודות חיוביות. אולם בו בזמן ישנן בעיות ונקודות מעורפלות" אמר לרג'יאני, המבקר בקהיר. כשנשאל על הנקודות המעורפלות אמר, כי "למשל, כל מה שנוגע לתהליך ההעשרה באיראן. חייבות לבוא הבהרות בנוגע לו". הוא הוסיף כי חבילת ההטבות כולל הצעה לדיאלוג בנוגע ליציבות האזור, ש[[איראן]] מוכנה ומזומנה לקחת בו חלק.

אולם, איראן דוחה את העונשים האפשריים שמוזכרים בחבילה. בין הסנקציות האפשריות שנמצאות בה הוזכרו איסורי נסיעה על אזרחים איראנים, הקפאת נכסים, כפיית חרם כלכלי על מכירת מוצרים צבאיים לאיראן ועל חלק ממוצרי היצוא האיראנים.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ובכירים אמריקאים אמרו כמה פעמים שהם מצפים לתשובה איראנית בתוך "שבועות ולא חודשים", אך דובר משרד החוץ האיראני אמר, כי איראן לא תיתן שיאיצו בה, ודחה את ההאשמות של חלק מהגורמים במערב כי איראן משתהה בכוונה תחילה. "לא הציבו לנו דד-ליין, אבל זה לא אומר שאנחנו מחפשים 'למשוך זמן'", אמר.

גם הוא הגיב בטון שלילי בעיקרו לחבילת ההטבות המוצעת באומרו כי כמה מהנקודות בה "לא היו צריכות להתקיים", ואמר כי [[טהרן]] תגיב לה בהציגה הצעות משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully