וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 סטודנטים מאוני' חיפה זכו באליפות הארץ ברטוריקה

11.6.2006 / 17:36

קובי סידס וקרני שאגאל זכו באליפות הרטוריקה לשנת 2006 שהתקיימה בהשתתפות כל האוניברסיטאות בישראל

קובי סידס וקרני שאגאל, שני סטודנטים מ[[אוניברסיטת חיפה]], זכו באליפות הרטוריקה לשנת 2006 שהתקיימה בהשתתפות כל האוניברסיטאות בישראל.

שני הסטודנטים הזוכים חברים במועדון הרטוריקה של אוניברסיטת חיפה המופעל על ידי דקנאט הסטודנטים באוניברסיטה וכולל צוות מיומן ומקצועי, המורכב ממתחרים ומשופטים ברמות לאומיות ובינלאומיות.

קובי סידס, בן 29, סטודנט לכלכלה ולב.א, שזכה גם בתואר "הדובר הכי טוב", הגיע למועדון הרטוריקה אחרי כמה שנות הדרכה בקורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית. "הגעתי למועדון הרטוריקה מתוך סקרנות ופשוט התאהבתי", אמר. "אמנם היה לי ניסיון בהדרכה, אך מבחינת רמת החשיבה והלוגיקה שהדיבייט דורש - למדתי הכול מאפס".

סידס, החבר במועדון מזה שלוש שנים מרגיש שהכישורים שקיבל יעזרו לו בכל מקום "לומדים לחשוב מסודר, לדבר מסודר ואנשים מבינים אותך יותר טוב". "החיים באופן כללי, בעיקר חיי העבודה הם מערכת בלתי פוסקת של שכנועים וויכוחים ועכשיו קל לי יותר לנהל אותם", הוסיף.

לבת זוגו של סידס בתחרות, קרני שאגאל, לא היה כלל נסיון בדיבור מול קהל לפני שהגיעה למועדון. "כשהתחלתי את הפעילות במועדון הרטוריקה של האוניברסיטה, לפני ארבע שנים, זו הייתה הפעם הראשונה שדיברתי לפני קהל", סיפרה שאגאל, בת 25, סטודנטית למשפטים וכלכלה. "במשך ארבע שנים אלה פיתחתי מיומנויות ויכולות רטוריות ואני בטוחה שהניסיון שצברתי יסייע לי גם בעבודה כעורכת דין לאחר שאסיים את לימודיי", אמרה וציינה שבמסגרת התחרות התנהלו דיונים בנושאים אקטואליים השנויים במחלוקת כמו הורדת מוסיקה מהאינטרנט, מימון טיפולי הפריה, חיוב ילדים בדין פלילי וגיוס נשים לצה"ל.

מאמנם של שני הזוכים הוא אורי זכאי, אשר ייסד את מועדון הרטוריקה לפני 8 שנים ומהווה את "הרוח החיה" מאחוריו. "הדיבייט משחיז את יכולותיהם הרטוריות והלוגיות של המשתתפים ומסייע להם לדבר בפני קהל", מסביר זכאי. "הוא מדמה פעולה של פרלמנט עם קואליציה ואופוזיציה ועל כל צד לנמק את טיעוניו באופן הגיוני. ההשתתפות בדיבייט מכשירה את הצעירים להשתלבות בתחומי הניהול, המשפט והפוליטיקה. בנימין נתניהו, אבא אבן וחיים הרצוג הם דוגמא לפוליטיקאים שהשתתפו בצעירותם במועדוני דיבייט וכישוריהם הרטוריים סייעו להם בדרכם הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully