וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תקבל חלק מחבילת התמריצים

רויטרס

11.6.2006 / 14:46

משרד החוץ האיראני מסר כי חלקים מההצעה של 6 המדינות מקובלים עליהם, אך יש לבטל חלקים אחרים. לא נקבע תאריך יעד למתן תשובה

משרד החוץ האיראני מסר היום כי חלקים מהצעת המעצמות מקובלים על איראן, אך יש לבטל חלקים אחרים. "התחלנו לבדוק את ההצעה מיד לאחר שהוגשה לנו", אמר דובר המשרד, חמיד רזה אספי. הוא הדגיש כי לא נקבע תאריך יעד למתן תשובה, אך אמר כי [[איראן]] לא מנסה "למשוך זמן". לדבריו, יש בהצעה נקודות עמומות הדרושות הבהרה.

אתמול אמר שר החוץ של איראן, מנושהר מוטקי, כי ארצו תשיב למדינות המערב בהצעה משלה להסכמות בסוגיית הגרעין. "אנו מקווים שהאירופים יבחנו את ההצעה שלנו ברצינות", אמר. לדבריו, טהרן החלה ללמוד את חבילת התמריצים שהציעו לה מדינות המערב.

נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], אמר שלשום כי איראן צריכה להשיב תוך "שבועות ולא חודשים" להצעת המעצמות בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת דנמרק, אנדרס פוג רסמוסן, בקמפ דייויד, אמר בוש כי עם איראן לא תשעה את העשרת ה[[אורניום]] "יהיו לדבר תוצאות".

"הקצבנו לאיראנים תקופת זמן מוגבלת - שבועות, ולא חודשים - כדי להעריך את ההצעה ולהתקדם", אמר בוש והוסיף כי אם איראן תחליט שלא להשעות את תוכנית הגרעין שלה, תנקוט מועצת הביטחון בצעדים נגדה.

דו"ח של [[הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית]] (סבא"א) שפורסם ביום חמישי קבע שאיראן החלה השבוע בתוכנית חדשה להעשרת אורניום. לפי הדו"ח איראן תוכל להפיק באמצעות האורניום המועשר דלק שישמש לכורים גרעיניים או להפקת נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully