וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה לכישלון התלמידים היא דרישות נמוכות של המורים

11.6.2006 / 10:11

מחקר שניתח את התוצאות הנמוכות במבחני פיז"ה מגלה שהמורים לא דורשים מהתלמידים לעבוד קשה מספיק ולא מקפידים על משמעת

מחקר חדש קובע כי הסיבה לכישלון התלמידים הישראלים במבחנים הבינלאומיים היא הדרישות הנמוכות של מערכת החינוך מהתלמידים.

המחקר, ניתח את התוצאות הנמוכות של תלמידי ישראל במבחני פיז"ה, שבדקו את ההישגים בתחומי הקריאה, המתמטיקה והמדעים של תלמדיים בני 15 מ-42 מדינות.

במסגרת המבחן התבקשו התלמידים לענות גם על שאלון מפורט, שבדק שורה של פעילויות בכיתה לצד הדרישות של המורים מהתלמידים. בין השאר נשאלו התלמידים לגבי מספר הפעמים שבן המורה דרש מהם לעבוד קשה, אמר להם כי הם יכולים להצליח יותר בלימודים והעיר על הגשת עבודה מרושלת.

ב"מעריב" דווח, כי על פי המחקר החדש שערכו בכירים באוניברסיטת בר אילן, הלחץ להישגים בישראל קיבל את הציון 3.2 (בסולם של 1-8) לעומת 5.7 בפינלנד ו-7 בהונג קונג. הציון הממוצע של כל המדינות שהשתתפו במבחן היה 5.

החוקרים התמקדו בעיקר בהשוואת הדיווחים מישראל לעומת פינלנד. כך למשל נמצא כי 72% מהתלמידים מפינלנד סיפרו כי "המורה דורש לעבוד קשה", בהשוואה ל-37% בלבד בישראל.

החוקרים מצאו הבדלים גם במשמעת ובסביבת הלימוד: 15% מהתלמידים בפינלנד דיווחו כי הם "לא יכולים ללמוד היטב" לעומת 68% אחוז בישראל. 30% אחוז מהתלמידים בפינלנד סיפרו כי הם לא מקשיבים למורה לעומת 71% בישראל.

22% מהתלמידים בפינלנד סיפרו כי הלימודים מתחילים בפועל רק כחמש דקות לאחר תחילת השיעור לעומת 69% בישראל. לסיום התלוננו 43% מהתלמידים בפינלנד על רעש והפרעות בשיעור, בהשוואה ל-71% בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully