וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום נפתח הקמפיין העולמי נגד סכרת

10.6.2006 / 20:09

כיום חיים בעולם כ-230 מיליון חולים בסכרת. ארגון הבריאות העולמי: תוחלת החיים תרד לראשונה מזה 200 שנים אם הבעיה לא תטופל

קמפיין בינלאומי הושק היום, תחת הכותרת "מאוחדים נגד סכרת". הקמפיין, הממומן על ידי הפדרציה הבינלאומית ל[[סכרת]] (IDF), נועד להעלות את המודעות ברחבי העולם לשיעור הסובלים מהמחלה. המחלה כיום משפיעה על חייהם של 230 מיליון בני אדם על פני הגלובוס, קרוב ל-6% מאוכלוסיית הבוגרים בעולם.

מרטין סילינק, נשיא הפדרציה, אמר כי סכרת הופכת במהירות לקטסטרופה הגדולה של הבריאות בעולם. "מגפת הסכרת תגרום למשבר מבחינת משאבים שיעמדו לרשות מערכות הבריאות בכל מקום אם הממשלות לא יתעוררו לטפל בבעיה עכשיו."

בתוך 20 שנים צפוי מספר הסובלים מהמחלה לעמוד על 350 מיליון בני אדם, אלא אם יהיה שינוי מהותי בטיפול בבעיה. כיום מספר הסובלים מסכרת במדינות המתפתחות עולה על אלו שבמדינות המערב, תחזית הפדרציה טוענת כי במדינות המתפתחות יאכלסו כ-80% מהסובלים מהמחלה בשנת 2025.

[[ארגון הבריאות העולמי]] חזה כי תוחלת החיים של בני האדם בעתיד תרד ברחבי העולם, לראשונה מזה 200 שנים, בשל בעיית הסכרת, ושיעור התמותה יעלה ב-25%.

סכרת מסוג 1 אינה ניתנת למניעה, אך סכרת מסוג 2, המשפיעה על 95% מחולי הסכרת, כן ניתנת למניעה. ארגון הבריאות העולמי העריך כי באמצעות אורח חיים מסודר, הכולל משטר תזונה מאוזן ופעילות גופנית, עשוי לצמצם כ-80% מתוך החולים בסכרת מסוג 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully