וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חיסון נגד סרטן צוואר הרחם

רויטרס

10.6.2006 / 11:49

החיסון מיועד לנערות ונשים בגילאים 9-26, והוא חוסם סוגים מסויימים של וירוס הפפילומה האנושי, הגורם לסרטן זה

החיסון הראשון למניעת [[סרטן]] [[צוואר הרחם]] קיבל את אישור מנהל התרופות והמזון בארה"ב. גורמים רשמיים הבהירו כי החיסון, מתוצרת חברת מרק, מיועד לנערות ונשים בגילאים 9-26. הוא חוסם סוגים מסויימים של וירוס הפפילומה האנושי (HPV), המועבר במגע מיני וגורם ליבלות וגינליות ולרוב המקרים של סרטן צוואר הרחם.

החיסון, שנקרא "גרדאסיל", ניתן בשלוש מנות לאורך שישה חודשים, ומונע הדבקות בארבעה סוגים של HPV, שככל הנראה גורמים ליותר מ-70 אחוזים ממקרי סרטן צוואר הרחם ו-90 אחוזים ממקרי היבלות הוגינליות. ככל הנראה, החיסון יהיה זמין תוך כמה שבועות. עדיין לא ברור כמה זמן הוא יגן על הנשים שיתחסנו מסרטן צוואר הרחם.

HPV מדביק כחצי מהמבוגרים המקיימים יחסי מין במהלך חייהם, אך לרוב הוא אינו מזיק. יחד עם זאת, הוא מסוגל לגרום להופעתם של תאים לא נורמליים ברירית הרחם, שעשויים להפוך לסרטניים. רוב מקרי המוות מסרטן צוואר הרחם מתרחשים במדינות מתפתחות. בארה"ב אבחון נרחב מסייע לתפוס את המחלה כאשר היא ניתנת לטיפול, אך כ-4,000 נשים מתות ממנה מדי שנה.

במחקר שערכה חברת מרק, נמנעו כמעט מאה אחוזים של פציעות טרום-סרטניות בצוואר הרחם, בנרתיק ובפות, כמו גם יבלות וגינליות הנגרמות מסוגי ה- HPV שהחיסון מונע הדבקות בהם. נשים עדיין יצטרכו לעבור בדיקות תקופתיות לאבחון סרטן צוואר הרחם, מפני שהחיסון לא מונע את כל הסוגים של ה-HPV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully