וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הדלתה של הנהר הצהוב נקייה

רויטרס

10.6.2006 / 11:05

על פי הדיווחים, אחרי שנים של זיהום יש שיפור ניכר באיכות המים. מחקרים אחרים טוענים שעדיין מסוכן לשתות ממימיו

הדלתה של [[הנהר הצהוב]] ב[[סין]] נמצאת במצב הנקי ביותר מזה שנים, כך הודיעה התקשורת הסינית. זאת למרות דיווחים קודמים שקבעו כי רובו של הנהר, השני בגודלו בסין, כל כך מזוהם, שמסוכן לשתות ממימיו או לשחות בו.

הנהר הצהוב, שאורכו 5,400 ק"מ, נשפך לים בפרובינציה המזרחית שאנדונג. הוא מספק מים ל-12 אחוזים מאוכלוסיית סין, ו-15 אחוזים מצריכת החקלאות. התקשורת הסינית טוענת, כי מאמצים לשימור סביבתי וגשמים עזים האריכו את הדלתה הטבעית של הנהר, ומשכו לאזור זני ציפורים ודגים שנעלמו ממנו שנים קודם בגלל הזיהום הכבד. "זרימת המים הגוברת תרמה באופן משמעותי לתחייתה של המערכת האקולוגית המקומית", קבע גורם רשמי לאיכות הסביבה.

מחקרים קודמים טענו שהנהר משמש ביוב לפסולת תעשייתית, דשן ומזהמים אחרים. בשנה שעברה הודיעה התקשורת הסינית ש-72.3 אחוזים מהנהר כל כך מזוהמים, שלא בטוח לשתות מימיו של הנהר, או לשחות בו.

סין הקציבה מיליונים כדי לנקות את הנהר כחלק מתוכנית החומש של המדינה שאושרה במרץ, ושמה דגש רב על פיתוח משמעותי. אך אכיפה לא חד משמעית ושימוש לא הולם בכספים פגעו בניסיונות השיקום של הנהר. במרץ נחשף, כי ממשלות מקומיות העבירו 299 מיליון דולר שיועדו לשיפור איכות המים לפרויקטים אחרים, כמו עסקים חדשים, בניית משרדים וקניית מכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully