וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים ראשונים מחבילת התמריצים לאיראן

10.6.2006 / 7:03

בין התמריצים: בניית כור בסיוע אירופי ושילובה בארגוני סחר בינ"ל. אם תסרב איראן להצעה, יוקפאו הקשרים המדיניים עימה

פרטים ראשונים על חבילת התמריצים שהוצעה ל[[איראן]] על ידי חמש החברות הקבועות ב[[מועצת הביטחון של האו"ם]] וגרמניה, נחשפים לראשונה. רשת הטלוויזיה ABC פרסמה כי אם תפסיק איראן בהעשרת האורניום, חברות שונות מאירופה ורוסיה יסייעו לה לבנות כור גרעיני.

כמו כן, איראן תוכל להעשיר אורניום בעתיד בתוך שטחה. האו"ם יתמוך בשילובה של איראן בארגונים כלכליים בינלאומיים, ביניהם [[ארגון הסחר העולמי]]. בנוסף, יצרניות המטוסים [[בואינג]] ואיירבוס יורשו למכור לאיראן מטוסים, ויקדמו שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום האנרגיה בין איראן לאיחוד האירופי ומדינות נוספות.

בקול ישראל דווח כי אם איראן תסרב להפסיק את העשרת האורניום בשטחה, יאסר ייצוא נשק וטכנולוגיה גרעינית אליה, ויוקפאו נכסיה בחו"ל. כמו כן, יוקפאו כל הקשרים המדיניים עם איראן.

שירות "הארץ":

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום כי איראן צריכה להשיב תוך "שבועות ולא חודשים" להצעה. במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת דנמרק, אנדרס פוג רסמוסן, בקמפ דייויד, אמר בוש כי עם איראן לא תשעה את העשרת האורניום "יהיו לדבר תוצאות".

"קצבנו לאיראנים תקופת זמן מוגבלת - שבועות, ולא חודשים - כדי להעריך את ההצעה ולהתקדם", אמר בוש והוסיף כי אם איראן תחליט שלא להשעות את תוכנית הגרעין שלה, תנקוט מועצת הביטחון בצעדים נגדה.

דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שפורסם אתמול קבע שאיראן החלה השבוע בתוכנית חדשה להעשרת אורניום. לפי הדו"ח איראן תוכל להפיק באמצעות האורניום המועשר דלק שישמש לכורים גרעיניים או להפקת נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully