וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולים יחלקו ציונים לרופאים ומרפאות בבריטניה

9.6.2006 / 14:36

תוכנית חדשה תבחן את רופאי הממלכה ותדרג אותם בדומה לדירוג מסעדות ומלונות. רופא שידורג נמוך במספר בדיקות רצופות יפוטר

עד היום יכולתם לבחור את המלונות שלכם לפי דירוג הכוכבים שלהם, ואם רציתם לדעת איזו מסעדה טובה יותר מאחרות יכולתם לעיין בדירוג מישלן. אם תתקבל יוזמה חדשה, תושבי הממלכה המאוחדת יוכלו לבחור את הרופא שלהם באותה השיטה.

על פי ההצעה, כל רופא וכל מרפאה יעברו בדיקה אחת לשלוש שנים, ויקבלו כוכבים בהתאם לאיכות השירות. התוכנית כבר זכתה לתמיכת השרים בפרלמנט הבריטי. השרים אומרים שכך יוכלו המטופלים לקבל את התמורה בעד כספם, לאחר ששכר הרופאים בבריטניה הועלה לאחרונה בשיעור ניכר. רופא משפחה מקבל בממוצע 94 אלף ליש"ט, קרוב ל-800 אלף שקלים בשנה.

צוות הביקורת שיעניק את הכוכבים יכלול מנהל מרפאה, אחות, רופא ונציג המטופלים. הדרוג ינוע בין כוכב אחד, הנמוך ביותר, ושלושה כוכבים למרפאות המצטיינות.

ב"מעריב" דווח כי רופאים ומרפאות שיקבלו את הדרוג הנמוך של כוכב אחד יאלצו לעבור סדרת בדיקות, בהן יבדקו את התנאים הפיזיים של המרפאה, צורת המענה הטלפוני, מערכת הזמנת התורים ושעות העבודה של המרפאה. רופאים שיקבלו כוכב אחד במשך מספר בדיקות ברציפות יפוטרו ממערכת הבריאות הציבורית.

יוזמי התוכנית מקווים שהמרפאות שיזכו לדירוג הגבוה יציגו אותו לראווה גם על נייר המכתבים שלהן ועל דלת המשרד, וכך יכנס הנושא לתודעת התושבים שיבקשו את הדירוג גם ממרפאות שלא מציגות אותו. 6 מיליון אזרחים יתבקשו להשתתף בסקר ולדרג את רופאיהם ואת 10,500 המרפאות הציבוריות שפועלות בבריטניה, דירוג שילקח בחשבון למתן הכוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully