וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מצאו את ה-DNA העתיק בעולם

8.6.2006 / 16:50

סליל ה-DNA הוצא משיני שלד של ניאנדרטל צעיר. השוואת הסליל לסלילים מאוחרים מעלה כי הקבוצה היתה מגוונת מבחינה גנטית

מדענים הצליחו להוציא DNA מניאנדרטל שחי לפני 100,000 שנים. מדובר ב-DNA העתיק בעולם עד כה. ה-DNA הוצא משיניו של שלד של ניאנדרטל צעיר, שנמצא במערת סקלדינה, ב[[בלגיה]]. בדיקת ה-[[DNA]] מעלה כי יתכן שניאנדרטלים היו יותר מגוונים מבחינה גנטית ממה שנהוג היה לחשוב עד כה. המגוון הצטמצם, ככל הנראה בגלל תנאי תנאי מזג אוויר או מחלות, בזמן שהדור המוקדם של בני האנוש הגיעו לאירופה, לפני 35,000 שנים.

חוקרים בלגים וצרפתיים בודדו את החומר הגנטי מה[[מיטוכונדריה]], מבני תא חזקים שבהם נמצא חלק מהחומר התורשתי. המדענים פיענחו את סליל 123 ב-DNA והשוו אותו לDNA של ניאנדרטל מאוחר יותר, שגילו 40,000 שנים בלבד.

המחקר פורסם במגזין "קורנט ביולוגי" והחוקרים קבעו כי סליל ה-DNA של השלד ממערת סקלנדיה מצביע על כך שהמדע לא העריך את המגוון הגנטי של הניאנדרטלים. "לפיכך, דרושים עוד סלילי DNA של שלדי ניאנדרטלים, יותר מאשר השישה שיש כיום בידי המדע, על מנת לקבל תמונה מלאה על המגוון של הקבוצה".

ממצאי המחקר העלו כי המגוון הגנטי של אוכלוסיית הניאנדרטלים היה גדול יותר בתחילת התקופה מאשר לקראת סיומה, כאשר בני אנוש החלו להגיע לאירופה. השינויים במגוון הגנטי משקפים את התנודתיות באוכלוסייה, ככל הנראה כתוצאה ממחלה או שינויים סביבתיים, יחד עם מוטציות גנטיות מקריות.

הניאנדרטלים חיו לפני 230,000 שנים, באירופה, מרכז אסיה והמזרח התיכון, עד שנכחדו, לפני 28,000 שנים. הם היו ציידים מיומנים, והצליחו להתאים עצמם לחיים בעידן הקרח. הם החלו להיכחד לאחר שהאדם המודרני (קרו-מגנונס), הופיע באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully