וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ילדים מגיל 5 מטופלים בארץ בפרוזאק

8.6.2006 / 13:21

ילדים בארץ שסובלים מחרדה ודיכאון מטופלים בפרוזאק, למרות שאינו מאושר לשימוש בילדים. 3% מהילדים עד גיל 13 סובלים מדיכאון

על פי ההערכות, 3% מהילדים עד גיל 13 בישראל סובלים מדיכאון, ו-6% עד 8% סובלים ממנו בין גיל 13 ל-18. תופעת החרדה רחבה עוד יותר ונחשבת כיום לאחת המחלות השכיחות ביותר בילדים.

ה[[דיכאון]] בקרב ילדים מתבטא בצורה שונה מדיכאון מבוגרים. ילדים שסובלים מדיכאון וחרדה אינם יכולים להתרכז בלימודים וחייהם מלווים בתחושה רעה וסבל, תוך שהם מסתגרים , מתרחקים מחבריהם וסובלים מהרגשה של בדידות וחוסר הנאה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי מאות ילדים בני חמש וחמעלה מטופלים בארץ ב[[פרוזאק]] לטיפול בחרדה ודיכאון. מרבית הילדים אינם מתלוננים על תחושות אלה כאשר הם נשאלים, זו גם הסיבה לכך שמרבית הסובלים משתי המחלות אינם מאובחנים או מאובחנים אבחנה לקויה, כמי שסובלים מהפרעות קשב ולכן מטופלים בריטלין, שעלול להחמיר את הבעיה.

טיפול פסיכולוגי הוא אחד האמצעים היעילים ביותר לטיפול בילדים הסובלים מדיכאון, אבל רוב הילדים לא מקבלים אותו כי התור במרפאות הציבוריות לבריאות הנפש מתארך לעיתים עד שנה.

כעת מסתבר, שילדים שלא מטופלים אצל פסיכולוג, מקבלים לעיתים קרובות כדורי פרוזאק. הפרוזאק היא תרופה פופולרית נגד דיכאון המיועדת למבוגרים ואינה רשומה בארץ או בעולם לטיפול בילדים בני פחות מ-18.

קבוצה נוספת של ילדים המטופלים בתרופה הם ילדים שהטיפול הפסיכולוגי לא מצליח לעזור להם.

פרופ' אלן אפטר, האחראי על תחום הפסיכיאטריה של הילד במרכז הרפואי "שניידר", אומר כי כיום יש בכל כיתה בישראל לפחות ילד אחד שסובל מהפרעה של חרדה או דיכאון, אך לדבריו "רובם אינם זוכים לקבל את הטיפול המתאים להם בגלל היעדר תקציב ואז אין ברירה אלא להתחילן בטיפולים תרופתיים".

לדברי פרופ' אפטר, "כיום אין אף תרופה פסיכיאטרית שמאושרת לטיפול בילדים, אולם לפני מספר שנים, מחקר גדול שפורסם בארה"ב גילה כי תרופות נגד דיכאון המיועדות למבוגרים, יעילות ב-60-70% מהמקרים גם בקרב מתבגרים". לטענת אפטר, "הפרוזאק הוא פתרון טוב, אולי לא הכי טוב שיש, אבל בתנאים הקיימים בישראל כיום – הוא עושה את העבודה".

לעומת זאת, בשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים שגילו כי השימוש בפרוזאק עלול לגרום למחשבות אובדניות ולניסיונות התאבדות. למרות זאת, קבעה השבוע סוכנות התרופות האירופית, כי מותר להשתמש בתרופה בילדים מגיל 8, שסובלים מדיכאון בינוני עד כבד ולא מוצאים שיפור בטיפול פסיכולוגי. זאת, לדבריהם, משום שיתרונות השימוש בה עולים על החסרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully