וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלב ירוק" עם אנטי-מסרטנים יעיל במניעת המחלה

7.6.2006 / 16:00

מחקר חדש מציע ייצור "חלב ירוק", בתהליך בו הפרות אוכלות חומרים טבעיים אנטי-מסרטנים, המסייעים במניעת המחלה אצל צרכן החלב

שני מחקרים שהוצגו בכנס השנתי למדעי ה[[בקר]], מציעים שורה של יתרונות בצריכת סידן. במחקר הראשון, הוצע לייצר "חלב ירוק", אשר מכיל נוגדי סרטן, ויעיל בעיקר נגד [[סרטן השד]], השמנה והזדקנות. ובמחקר הנוסף, נאמר כי דיאטה עשירה בסידן, לא רק מפחיתה תחלואת כלי דם ולב, אלא מובילה לירידה בהשמנה.

במחקר הראשון שהציג ד"ר דניאל בן גדליה, מהמכון הוולקני, הוכחו יתרונות בייצור "חלב ירוק" בריאותי, שמרכיביו מעניקים הגנה מפני סרטן והזדקנות. לדברי ד"ר בן גדליה, בעשור האחרון ישנה עלייה בתחלואות סרטן מחד, ומנגד, ירידה בצריכת החלב. במחקרים וניסויים שנערכו בארץ ובעולם ייצרו חלב המכיל חומרים אנטי-מסרטנים שהוכחו לדבריו, יעילים באופן חד משמעי.

ד"ר בן גדליה הציג תוצאות טיפוח עדר ניסיוני במכון הוולקני אשר בו הוזנו הפרות באופן מיוחד, במרעה טבעי, תוספת של גרעינים ועמילניים. פרות אלו הפיקו חלב בריא עם כמות נוגדני סרטן מוגברים.

ד"ר בן גדליה אומר כי בחלב כיום ישנם מרכיבים אנטי-סרטניים אך בכמות קטנה מכדי להשפיע, ובשיטת הגידול שהוצגה במחקר ניתן להפכו פעיל ויעיל נגד מחלת הסרטן, ואף נגד הזדקנות. הוא מוסיף, כי מטרת המחקר הייתה הגדלת הריכוזים של החומרים האנטי-מסרטנים, תוך ניסיון שלא לפגוע בחלב עצמו ובערכו התזונתי.

עלות טיפות הפרות לצורך ייצור "החלב הירוק" איננה גבוהה, והדבר חשוב, כדי שמחירו של "החלב הירוק" יהיה שווה לכל כיס. לטענת עורכי המחקר, כך יוכלו מחלבות בישראל פרוייקט ייצור חלב מסוג זה, כפי שנעשה בחלק ממדינות אירופה.

במחקר השני, הציג ד"ר דרור דיקר, מבית חולים השרון, את התוצאות, לפיהן הגברת מינון ה[[סידן]] מ-400 מ"ג ביממה ל-1000 מ"ג ביממה, מובילה להפחתה של כ-5 קילוגרמים במשקל הגוף במשך שנה. המחקר הציג את חקר המנגנון בו משפיע הסידן על תאי השומן, ונמצא כי לסידן בתוך תאי השומן, תפקיד מרכזי בפיקוח על חילוף החומרים ופירוק השומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully