וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תפציץ עננים כדי למנוע גשם באולימפיאדה

7.6.2006 / 11:55

יחידת הזרעת העננים של סין תשגר פצצות וטילים לעבר העננים ובכך תמנע מהגשמים להפריע למשחקים שיערכו בבייג'ינג ב-2008

סין מתכננת לעשות הכל כדי שמשחקי [[אולימפיאדת בייג'ינג]] 2008 לא יתקלקלו בגלל הגשם – בכך שהיא תשגר טילים ופגזי ארטילריה לשמיים.

רשת הטלוויזיה הבריטית "סקאיי ניוז" מדווחת, כי הרשויות מתכננות להפעיל מניפולציה על מזג האוויר ולמנוע גשמים על ידי הפצצת העננים בשמים.

במדינה פועלת מזה שנים יחידת מזג אוויר האחראית על ייצור גשם על פי הצורך. היחידה פועלת בעיקר באיזורים הצפונים ליד [[מדבר גובי]]. כעת, רוצים הסינים להשתמש בטכניקת הזרעת העננים, המקובלת גם בישראל, כדי להתאים את מזג האוויר למשחקי האולימפיאדה – או על ידי הקדמת הגשם, או על ידי ביטול הממטרים כליל.

מיאן דונגלאין, ממחלקת מזג האוויר של [[בייג'ינג]] הסביר: "אנחנו נהפוך יום מעונן ליום יבש ומלא שמש על ידי ירייה בעננים באופן פחות עדין, מאשר האופן בו אנו מייצרים עננים".

הזרעת העננים מתבצעת על ידי ירי פגזים המכילים חומרים כימים, כמו יודיד הכסף, לעבר השמיים. כשהם מתפוצצים הם מפזרים קריסטלים אשר מושכים טיפות מים לענן וגורמים לו לגדול מהר יותר. אז הם הופכים לכבדים, ונופלים כטיפות גשם. במקביל, עושים הסינים שימוש במטוסים המפזרים כימיקלים על העננים במטרה לשנות את מזג האוויר.

משרד התאמת מזג האוויר הסיני משתמש בזריעת עננים לייצור גשם על מנת להיפטר מזיהום, סופות חול, ברד ושריפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully