וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה שנפצעה בתקיפה בעזה תטופל בירושלים

7.6.2006 / 11:58

בי"ח השיקומי "אלין" יקלוט את מריה אמן, בת 3.5, לאחר ששר הביטחון הנחה לממן את הטיפול. גם מרכז פרס הסכים לשאת בעלויות

בית החולים השיקומי "אלין" בירושלים, הודיע כי יקלוט ביום ראשון את הילדה הפלסטינית שנפצעה קשה בתקיפת צה"ל בעזה לפני שבועיים. אפשר שבית החולים יקלוט גם את דודה שנפצע גם הוא בתקיפה בה נהרגו אחיה, אמה וסבתה.

הבוקר הנחה שר הביטחון, עמיר פרץ, לטפל במהירות במימון הטיפול במריה אמן, ילדה בת שלוש וחצי מעזה ובדודה שנפצעו קשה בעת תקיפת צה"ל לעבר פעיל הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד דחדוח, לפני כשבועיים. בוועדה שהקים פרץ, הוחלט להמשיך ולהעניק סיוע כלכלי לטיפול בשניים. באותה תקיפה נהרגו גם אחיה של הילדה, מוהנד בן ה-7, אמו נעימה בת ה-27 וסבתה בת ה-46. היא ודודה, נאהד מהאני, נפצעו קשה והועברו לקבלת טיפול רפואי בישראל.

בתוך כך, הודיע מרכז פרס לשלום כי אם משרד הביטחון לא יממן את הטיפול, המרכז יממן את הטיפול השיקומי לילדה, במסגרת פרוייקט "הצלת ילדים" של המרכז. פונדק הוסיף, כי בכל מקרה, הם מתחייבים כבר עתה לכסות את כל עלויות הגישור עד להחלטת משרד הבטחון.

פונדק הוסיף, כי "הילדה שאיבדה את משפחתה ושחייה נהרסו מסיבות שאינן קשורות בה, חייבת לקבל את הטיפול הטוב ביותר שאנו כישראלים מסוגלים להעניק לה. הודענו למשפחה כי במידה ומשרד הביטחון יתנער מהממון הנדרש, מריה עדין תקבל את הטיפול הטוב ביותר".

ארגון רופאים לזכויות אדם מסר היום כי עד כה נשאה [[הרשות הפלסטינית]] בעלות האשפוז של השניים, אולם אין באפשרותה לממן גם את השיקום. בארגון אומרים ששני הפצועים משותקים ומונשמים ולא יוכלו לקבל טיפול הולם בעזה, וכי על ישראל לקבל אחריות על הפגיעה בהם ולממן את הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully