וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: מרבית החופים הלא מוכרזים נקיים

6.6.2006 / 17:08

על פי מדד ניקיון החופים המתעדכן מדי שבועיים במסגרת תוכנית חוף נקי, למעלה מ-70% מחופי ישראל הבלתי מוכרזים נמצאו נקיים

הציבור הישראלי החל להפנים את נושא שמירת החופים ומרבית חופי ישראל הבלתי מוכרזים נמצאו נקיים. כך עולה מבדיקה שערכו נציגי [[המשרד לאיכות הסביבה]] ורשות הטבע והגנים במסגרת תוכנית "חוף נקי", שמטרתה להעלות את מודעות הרשויות המקומיות והציבור לחשיבות שמירת ניקיון ותחזוקת החופים הבלתי מוכרזים.

כחלק מהתוכנית מתבצעת בדיקה מדי שבועיים, בה בוחנים את מצב ניקיון החופים הבלתי מוכרזים ברחבי הארץ. על פי התוצאות מפורסם מדד ניקיון חופים, שמהווה אינדיקציה לאופן תפישתו של הציבור את נושא הניקיון בחוף ולאופן טיפולן של הרשויות המקומיות, שבשטח אחריותן חופים בלתי מוכרזים, מבחינת ניקיון ותחזוק החופים.

ראש תוכנית "חוף נקי", רני עמיר, אמר כי "מנתוני 'מדד חוף נקי' שהתעדכן בחמישה ביוני, ניתן ללמוד כי למעלה מ-70% מהחופים הבלתי מוכרזים ברחבי הארץ נמצאו נקיים וחלקם אף נקיים מאוד, בעוד שפחות מ-15% מהחופים הבלתי מוכרזים נמצאו מלוכלכים. תוצאות המדד אכן מורות על מגמת שיפור במצב ניקיון החוף ועל עבודת הרשויות המקומיות בחופים אלו". עמיר הוסיף כי "ניכר עדיין שהציבור הרחב טרם הפנים את המסר של 'חוף נקי' במלואו, משמע מחד הציבור אכן רגיש לשמירת ניקיון החוף על ידי איסוף לשקיות אשפה, אך מנגד טרם הפנים את המסר של פינוי שקיות אלו מהחוף".

החופים שנמצאו במצב הנקי ביותר הם דדו דרום ב[[חיפה]], חוף טירת הכרמל וחוף הכרמל במועצה אזורית חוף כרמל, חוף נחשולים וחוף דור דרום בחוף כרמל. החוף שנמצא במצב הגרוע ביותר הוא חוף עמק חפר השייך למועצה אזורית [[עמק חפר]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully