וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: לא יהיו הפסקות יזומות בגוש דן

6.6.2006 / 13:23

בתחילה הודיעה החברה כי יהיו הפסקות חשמל עד השעה 18:00. התנועה לאיכות השלטון ביקשה מהמבקר לבדוק את ההפסקות היזומות

חברת החשמל חזרה בה מהודעתה לשירותי הכבאות באזור המרכז לפיה יהיו היום הפסקות חשמל יזומות בין השעות 12:00 ועד 18:00. בשל כך ביטלה נציבות כבאות והצלה את הקריאה לציבור שלא להשתמש במעליות.

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, דחה את הטענות לפיהן עובדי חברת החשמל אחראים לתקלות ביומיים האחרונים ויזמו אותן. במסיבת עיתונאים מיוחדת אמר צרפתי, כי מדובר בהאשמות חסרות בסיס, משום שלא היה עולה על דעת הוועד לנקוט בעיצומים ולהפסיק את החשמל.

צרפתי אמר לקול ישראל, כי באחת התחנות יש תקלה במיסב ואחרת מסיבים לשימוש בגז. הוא הוסיף, כי העובדים כבר פנו בעבר להנהלת החברה והתריעו על מחסור בעתודות החשמל. הוא הציע להקים ועדת חקירה ממלכתית, בראשות שופט, לבדוק את התקלות במשק החשמל, ואמר כי אם יתברר שאחד העובדים אחראי לתקלות ידאג ועד העובדים להעמידו לדין.

כתבי הארץ, שרון קדמי וצפריר רינת:

התנועה לאיכות השלטון ביקשה ממבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לבדוק את הפסקות החשמל היזומות. בתוך כך, בחברת החשמל העריכו, כי הפסקות הזרם היזומות - שנמשכו אתמול ברחבי המדינה זה היום השני ברציפות - יבוצעו גם בימים הקרובים.

בכירים בחברת החשמל אמרו, כי לא יופתעו אם ועד העובדים הוא שעומד מאחורי הפסקות הזרם היזומות בגלל התנגדותו להפרטה ולשינויים מבניים, שאמורים לכלול את הפעלת התחנות החדשות בידי חברות-בת של חברת החשמל.

"לא אהסס להסיק מסקנות אישיות נגד האחראים למחדל הפסקות החשמל ביומיים האחרונים ברחבי המדינה, בכירים ככל שיהיו", אמר ל"הארץ" שר התשתיות, בנימין בן אליעזר.

לדברי בן אליעזר, מה שהתרחש ביומיים האחרונים ברחבי המדינה הוא בלתי נסבל ובלתי נתפש. בן אליעזר, הנמצא בימים אלו בוועידת אנרגיה באוזביקסטן, הורה על הקמת ועדה לבדיקת הפסקות החשמל. הוועדה עתידה להגיש את מסקנותיה עד סוף השבוע.

בחברת החשמל הבטיחו "לעשות כל מאמץ" לקצר את משך ההפסקות. יכולת הייצור הזמינה היום מגיעה לכ-7,700 מגה-וואט, בעוד הביקוש הצפוי בשעות הצהריים עשוי להגיע לכ-8,200 מגה-וואט. בהודעת חברת החשמל צוין, כי החברה "מבקשת מהציבור לנסות ולנהוג בסבלנות, להמעיט במידת האפשר את השימוש במעליות ולהתכונן בכל דרך לאפשרות להפסקת חשמל קצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully