וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים הסובלים מהשמנה נמצאים בסיכון לשבר בעצמות

6.6.2006 / 11:42

חוקרים אמריקאים גילו כי לילדים הסובלים מהשמנת יתר סיכון של פי 4.5 לסבול משבר באחת מעצמותיהם, והם נתונים ליותר כאבי עצם ושריר

ילדים הסובלים מ[[השמנת יתר]] נמצאים בסיכון גבוה יותר לשברים בעצמותיהם מאשר ילדים באותן קבוצות גיל כמותם, מה שעלול למנוע מהם תרגול גופני. מחקר שערכה קרן המחקר האמריקאית לרפואת ילדים מצביע על כך שילדים במשקל יתר סובלים יותר גם מכאבים בשרירים ובעצמות ומבעיות אורתופדיות נוספות. ב-BBC דווח כי מחקרים קודמים גילו כבר, כי מבוגרים הסובלים מהשמנה נמצאים בסיכון גבוה יותר ל[[דלקת פרקים]].

החוקרים, מהמכון הרפואי הלאומי בבטסדה, מרילנד, בחנו את התיקים הרפואיים של 227 ילדים הסובלים מהשמנת יתר ו-128 ילדים במשקל שנחשב בריא. מהשוואת הנתונים הם גילו כי לילדים הסובלים מהשמנה סיכון של פי 4.5 לסבול משבר באחת מעצמותיהם.

בנוסף לילדים הסובלים מהשמנה סיכוי גבוה יותר פי 4 לסבול מכאב בשרירים או בעצמות. הכאב הנפוץ ביותר במערכת ה[[שלד]]-[[שריר]]ים, כאב בברכיים, נמצא אצל 6.6% מהילדים הסובלים מהשמנה, לעומת 2.3% מילדים במשקל נורמלי. ילדים במשקל חריג דיווחו גם על יותר בעיות בתנועה. כל זאת למרות שלאנשים בעלי משקל גבוה מהממוצע יש, לרוב, עצמות חזקות יותר, שאינן נשברות בקלות.

הצוות, בראשות ד"ר ג'ק ינובסקי, אמר בעקבות מסקנותיהם, כי "יש לעודד ילדים ובני נוער בעלי משקל חריג להשתתף בפעילות גופנית כמו רכיבה על אופניים או שחייה, שיש לה פוטנציאל נמוך יותר לגרום לשברים.

אולם, מומחה בריטי אמר כי הסיכון אמנם גבוה יותר, אבל רק מיעוט מקרב הילדים אכן סובל משברים, ויש לעודד את הילדים להתמיד בכל פעילות גופנית שמתאימה להם. "צריך לעודד אותם לעשות כל פעילות שהם רוצים, כל פעילות שסביר שיתמידו בה וימשיכו בה גם שנה מאוחר יותר", אמר ד"ר איאן קמפבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully