וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: קולדפליי חוקי ב-P2P

5.6.2006 / 23:24

שירות הורדות P2P חוקי שיתבסס על פרסומות, החתים את ענקית המוזיקה EMI. ההשקה בהמשך השנה

חברת המוזיקה הענקית EMI הודיעה ביום שני השבוע שהמוזיקה בקטלוג שלה תהיה חלק מ-Qtrax, משירות ההורדות החוקי הראשון המבוסס על פרסומות. השירות, שיושק בהמשך השנה, יפעל בטכנולוגיית P2P. כן, אותה הטכנולוגיה שתעשיית המוזיקה כל כך הרבה מזמנה ומרצה כדי להפיל.

הפרטים הכספיים של ההסכם בין חברת EMI הלונדונית, ביתן של קולדפליי ורובי ויליאמס, לא נמסרו, למרות שנמסר שהחברה, הראשונה מבין חברות המוזיקה הגדולות שנרשמה לשירות, תקבל נתח מהפרסום וממכירת השירים.

שירותי P2P, המאפשרים למשתמשים להוריד מוזיקה, סרטים ותוכניות טלויזיה ממשתמשים אחרים שהקבצים נמצאים ברשותם, נחשבים על ידי תעשיית המוזיקה לאויב מספר אחת מאאז שנת 1999. זו היתה השנה שבה כאשר שירותים כגון נאפסטר זכו לפופולריות עצומה ואפשרו למיליונים להוריד מוזיקה בחינם מהרשת.

אבל חברות מוזיקה ואולפני סרטים לומדים בהדרגה להסתגל לקיומם של P2P,
להתגבר על המרירות והפחדים, ולנסות לנצל את רשתות שיתוף הקבצים כך שמשתמשים יישלמו על שירים המוגנים בזכויות יוצרים.

כך, לדוגמה, החלה חברת האחים וורנר למכור השנה סרטים ותוכניות טלויזיה בגרמניה, אוסטריה ושוייץ באמצעות רשת שיתוף קבצים.

Qtrax מהמרת שהמודל שלה, שמבקש לנצל את פריחת הפרסום ברשת, ייספק זרז נוסף שיפתה את תעשיית המוזיקה.

"יש דרישה כבושה רבה מצד מפרסמים להיות לחלק משירותי P2P, אבל עד כה השירותים לא היו חוקיים, והיוו תחום מאד מסוכן בעבורם", אמר אלן קלפיז, מנכ"ל חברת האם של חברת LTDnetwork, המפעילה את השירות, בראיון טלפוני.

קלפיז אמר שנוהלו שיחות עם מפרסמים, אבל שהחברה עוד לא החתימה אף אחד מהם, והוסיף שהעדיפות הראשונה היתה לסגור עם ארבעת חברות המוזיקה הגדולות.

"יש לנו מפרסמים שהביעו נכונות לא מחייבת, אבל עד ההשקה זה עניין תיאורטי בלבד", אמר קלפיז.

הגירסה החינמית של Qtrax תאפשרים לצרכנים להוריד שירים בפורמט mpg ולנגן אותם חמש פעמים בעודה מציעה אפשרות רכישה נוחה. חברות מוזיקה אחרות עשויות לאפשר השמעות רבות או מעטות יותר.

חיפושי שירים יציעו גם אפשרויות לרכישת דיסקים, ספרים וסרטי DVD קשורים באתר shopping.com.

"אנחנו סבורים שמודל המבוסס על פרסומות צריך להיות מוצע באופן שמשמר, או אף מגביר, את ערך המוזיקה, ואנחנו מאמינים שQtrax עושה זאת בכך שהשירות מציע חווייה טובה ללקוח והזדמנויות מכירה משמעותיות", אמר דיוויד מאנס, יו"ר ומנכ"ל EMI מוזיקה בצפון אמריקה.

הוא הוסיף ש-Qtrax יאפשר לEMI לזכות בתובנות בנוגע להתנהגות הצרכנים בכך שתאפשר לראות את מספר האנשים הבודקים מוזיקה בחינם לעומת מספר האנשים שרוכשים אותה.

השירות צפוי להיות מושק בגרסת מבחן בהמשך השנה ויושק בארצות הברית לאחר שחברות ויוונדי מיוזיקל, סוני BMG ווורנר מיוזיק יצטרפו לEMI כשותפים של Qtrax.

"לא נשיק עד שכל החברות הגדולות יצטרפו", אמר קלפיז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully