וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מהציבור מתעצבן ממפורסמים שמעשנים בטלוויזיה

5.6.2006 / 16:58

סקר חדש טוען שכרבע מהציבור מתרגז מסיגריה דולקת בטלוויזיה וכן מצביע על הבדל משמעותי בין עמדות נשים וגברים בנוגע לעישון

סקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן שנערך על ידי חברת Market Watch קובע שסיגריה דולקת בידו של שחקן או זמר המופיע בטלוויזיה או בתמונה בעיתון, מכעיסה כרבע מהציבור בישראל.

הסקר נערך בחודש במאי באמצעות משאל טלפוני ממוחשב בהשתתפות 500 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה דוברת העברית בישראל. עוד עולה מהסקר כי, רוב הציבור מסכים שיש לעלות את מחיר הסיגריות כחלק מהמלחמה בעישון וכן מאמין כי הצבת מאפרה על השולחן במקומות ציבוריים מהווה אישור בלתי כתוב להדליק סיגריה.

על פי ממצאי הסקר קיימים הבדלים משמעותיים בין עמדתם של המעשנים בישראל לבין הלא מעשנים וכן מסתמן שוני בין דעתן של הנשים לעומת דעתם של הגברים ואף בין צעירים למבוגרים בנושאים בו עסק הסקר. כך למשל, 32% מהלא מעשנים מתרגזים כאשר הם צופים או קוראים ורואים סיגריה דולקת, לעומת רק 7% מהמעשנים שמתרגזים. נשים מתרגזות כמעט פי שניים יותר מאשר גברים ובערך ל- 15% מהצעירים בגילאי 18 – 24 מתחשק להדליק סיגריה.

כמו כן, 60% מהלא מעשנים מסכימים לעלות את מחיר הסיגריות כחלק מהמלחמה בעישון לעומת רק 18% מקרב המעשנים, כאשר יותר נשים מסכימות להעלאת המחיר לעומת הגברים. כמחצית מהמעשנים מעוניינים להיגמל ובערך 60% מהם רוצים שבני הזוג שלהם יגמלו מעישון. 93% מהלא מעשנים מעוניינים שבני הזוג שלהם ייגמלו מעישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully