וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הציבור בעד החמרת הענישה על מזהמים

4.6.2006 / 11:16

סקר שנערך לקראת יום איכות הסביבה הבינלאומי מצא כי רוב הציבור סבור שיש לחדש את שיתוף הפעולה עם הפלסטינים בנושא

הציבור בישראל מאמין שיש להחמיר בענישת גורמים מזהמים, להטיל עליהם קנסות גדולים יותר ואף להטיל עונשי מאסר על מפירי החוק. 86% מהציבור הסכימו כי יש להחמיר את הענישה בסקר שביצע מכון "דחף" עבור ארגון חיים וסביבה, ארגון הגג של ארגוני איכות הסביבה בישאל. הסקר נערך לקראת יום [[איכות הסביבה]] הבינלאומי שיצוין מחר ברחבי העולם.

מהסקר עולה עוד, כי 78% מהציבור סבורים שעל הממשלה לחזור ולשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית בנושאי איכות סביבה, למרות עליית חמאס לשלטון והקיפאון במישור המדיני. בעבר נהגה ישראל לשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית בבעיות הזרמת ביוב אל מאגרי מים, טיפול ב[[פסולת]] ועוד.

עו"ד אלונה שפר (קארו) אמרה בתגובה לממצאי הסקר כי הסתיים העידן בו מנהלי מפעלים מזהמים חסינים מפני ענישה. לדבריה, הסקר צריך להוות תמרור אזהרה לבעלי המפעלים על מנת שישפרו את התנהלותם הסביבתית, לפני שהמציאות הציבורית והמשפטית תשיג אותם.

הסקר בדק גם את עמדת הציבור בנושא צדק סביבתי, ומתוצאותיו עולה כי 73% מהציבור חושבים שהממשלה אחראית לכך שבמקרים רבים מפגעים סביבתיים (אתרי פסולת, מפעלים מזהמים ומחצבות) ממוקמים בקרבת ישובים חלשים או בפריפריה, אשר סובלים בנוסף מהעדר תשתית מסודרת וממחסור בשטחים פתוחים. רק רבע מהציבור סבור כי המצב נוצר ללא יד מכוונת.

מחר יעניק ארגון חיים וסביבה את אותות "הגלובוס הירוק 2006" לגופים ואישים שהצטיינו בעשייה למען איכות הסביבה ובריאות הציבור. באותו מעמד יחולק גם אות "הגלובוס השחור" למפעלים מזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully