וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרץ הפירטים שוב באוויר

מערכת וואלה

3.6.2006 / 17:33

ימים ספורים לאחר שהורד, שב אתר הטורנטים הפופולרי לפעולה. בשבדיה, השלכות הפשיטה עדיין מהדהדות

משטרת שבדיה הורידה את אתר The Pirate Bay ביום רביעי. ביום שבת, האתר שוב נמצא ברשת, ואיתו רבים מאד מהטורנטים שלו. כבר ביום חמישי עלתה באתר thepiratebay.org ההודעה שהאתר יחזור לפעולה תוך יום יומיים, וההבטחה קוימה במהירות רבה.

הורדת האתר גרמה לתגובות קשות בשבדיה. המשטרה החרימה את כל השרתים של ספק האינטרנט PRQ שאירח את האתר, ובכך הורידה עוד כ-200 דומיינים מהרשת. בין אלה היו דומיינים של חברות, ארגונים ואינדיווידואלים ללא שום קשר לשיתוף קבצים או פירטיות. כל השרתים האלה עדיין נמצאים בידי המשטרה, כך שבעוד הפירטים התאוששו במהירות עם ציוד חדש ושרתים מחוץ לשבדיה, PRQ והחברות שאירחה טוענים להפסדים בשווי מיליוני דולרים ועוסקים בתביעה שלהם כנגד המדינה.

הפעולה עוררה גם תגובות שליליות בפרלמנט השבדי לאחר שתחנת הטלוויזיה הציבורית של שבדיה דיווחה ביום חמישי שהפשיטה אירעה בלחץ שר המשפטים השבדי תומס בודסטרום, שפעל כתוצאה מלחצים שהופעלו עליו על ידי ממשלת ארה"ב וארגונים אמריקאיים. לפי החוקה השבדית, אין לשר המשפטים את הסמכות החוקית להורות על פעולה שכזאת. בשיחה עם תחנת רדיו שבדית, הכחיש השר כל מעורבות: "לא היו לי מגעים כלשהם עם ממשלת ארה"ב בנוגע לסוגיה הזאת ולא ניהלתי שום פגישות או דיונים בעניין". הוא אמר שמעולם לא הורה למשטרה או לתביעה לפעול באופן כלשהו במקרים ספציפיים.

למרות ההכחשות, הגישו שני חברי פרלמנט תלונה לועדה מיוחדת של הפרלמנט המופקדת על חקירת פעולות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully