וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב המים יכריע עד סוף החודש אם תופסק השאיבה מהכנרת

תמר נהרי

22.7.2001 / 16:41

תוך שבועיים יגיע מפלס הכנרת לקו האדום, שהמשך השאיבה מתחתיו עלולה להוות סיכון ממשי למי האגם; במקרה של המשך השאיבה, ישנה סכנה להתפשטות אצות, שעלולות להרעיל את המים

מפלס הכנרת, הנמצא בשפל חסר תקדים, יגיע תוך שבועיים לקו האדום עליו הכריזה ועדת התפעול של נציבות המים – קו שהמשך שאיבת המים אחריו עלול להוות סיכון ממשי למצב מי האגם. חשש זה עלה היום במהלך סיור של ועדת החקירה הפרלמנטרית למשבר משק המים באזור הכנרת.

בעיה נוספת שעלתה נוגעת לתחזית לפיה אם תימשך השאיבה בכל זאת, הרי שבתוך כחודש צפויות משאבות המוביל הארצי להיכשל בניסיון לשאוב את אותה כמות מים שהם שואבות כיום, ולמעשה יתכן כי רק משאבה אחת תוכל להמשיך בוודאות בעבודתה.

מנציבות המים נמסר, כי מפלס הכנרת עומד היום על 213.87 - מטרים, ויורד בסנטימטר מדי יום. הקו האדום עליו החליטה ועדת התפעול עומד על 214. לאור זאת, יצטרך נציב המים להחליט בתוך פחות מ-13 יום על הורדת הקו או הפסקת השאיבה. בין השיקולים להחלטה יש משקל גדול למכלול לא ידוע של גורמים שעלולים לגרום לכנרת נזק בלתי הפיך בטווח קצר. ביניהם: סכנת המלחת מי האגם אם תימשך השאיבה, והתפשטותן של אצות רעל הנמצאות בכנרת במינונים נמוכים. ביולוגים צופים כי שינוי בתנאים עלול להביא להתפשטותן המהירה של האצות במים, בעיקר בחודשים אוגוסט-ספטמבר, ולהפיכת מי האגם לרעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully