וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקאי תובע את במאי "פרנהייט 9/11"

רויטרס

2.6.2006 / 12:41

פיטר דיימון, שאיבד את שתי ידיו במלחמה בעיראק, תובע ממייקל מור 85 מיליון דולר, בטענה שהציג אותו בסרטו כמי שמתנגד למלחמה

חייל מצבא ארה"ב, שאיבד את שתי זרועותיו במלחמה בעיראק, תובע את הבמאי זוכה ה[[אוסקר]] [[מייקל מור]] על סכום של 85 מיליון דולר, בטענה שקטע שהציג מור בסרטו "פרנהייט 9/11" ללא אישור ממנו, הציג אותו כמי שמתנגד למלחמה בעיראק.

סמל פיטר דיימון בן 33 הוא תומך נלהב של ממשל הנשיא בוש ושל הפלישה לעיראק. לטענת דיימון, מור הציג אותו בסרטו ב"אור שקרי, כמי שאינו מסכים עם הנשיא בדבר המאמץ המלחמתי ובעניין המלחמה בכלל".

"זה היה כמעט כמו שהאויב יגייס אותי לשירותי התעמולה שלו. איזה חייל ירצה להיות מעורב בדבר שכזה?", אמר דיימון בראיון לרשת CBS והוסיף כי "לא איבדתי את זרועותיי בעיראק כדי לשוב לארה"ב ולשמש כתחמושת המתנגדת למפקד העליון שלי".

בכתב התביעה שהגיש, טוען דיימון כי בעקבות הסרט "נפגע המוניטין שלו, הוא נכנס ללחץ נפשי, למבוכה גדולה והרגיש תחושת השפלה".

בסרטו של מור, המבקר את התנהלותו של בוש, דיימון נראה שכוב בבית חולים במרילנד, ומספר למצלמה כי הוא מרגיש "כאילו הידיים שלי מרוסקות במלקחיים", בנוסף, אומר דיימון כי "משככי הכאבים עוזרים מאוד ומערפלים הרבה מהסבל".

הקטע שבו נראה דיימון, מגיע לאחר שהדמוקרט ג'ים מקדרמוט, אומר למצלמה כי "הממשל אומר שהוא לא משאיר אף חייל פצוע מאחור, אבל הוא משאיר כל חייל פצוע מאחור". לטענת דיימון, עריכה זו גורמת לצופה לחשוב כי זו תחושתו שלו וכי הוא מזדהה עם הדברים הללו, בעוד שבעצם הממשל והנשיא טיפלו בו ותמכו בו.

חברת ההפקות ומייקל מור טרם הגיבו לעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully