וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו קופל רכשה השליטה ברב בריח הגנה לרכב

אסף רותם

1.6.2006 / 11:52

הרכישה - לפי שווי של 20 מ' שקל. פעילות רב בריח הגנה מסתכמת בכ-80 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-25% הכנסות שמקורן ביצוא

חברת ניו קופל, חברת הליסינג הגדולה בישראל שבשליטת איש העסקים שלמה שמלצר, הודיעה היום על רכישת השליטה בחברת רב בריח הגנה לרכב, הנמצאת בשליטת אורי בחרי. ניו קופל תרכוש 60% מרב בריח הגנה לרכב לפי שווי של כ-20 מיליון שקל. השלמת העסקה מותנית בתנאים מתלים שונים וקבלת כל האישורים לרבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

ניו קופל פונה לשווקים חדשים וסינרגיים לשוק הליסינג, שכן היא צפויה להתמודד בשנים הקרובות עם ירידה בביקוש לליסינג כתוצאה מהפחתת שיעורי המס ותנסה לפצות את עצמה במכירת ביטוח רכב.
בשל כך בדצמבר האחרון הגישה ניו קופל בקשה לממונה על שוק ההון להקמת חברת ביטוח. בתוך כך החברה העבירה את פעילותה לחברה בת כך שניו קופל תהפוך לחברת אחזקות. הפיצול אושר על ידי אסיפת בעלי המניות בחברה ועל ידי בית המשפט וכפוף לאישור מרשות המסים. בנוסף, במהלך 2005 ניו קופל נכנסה לפעילות ליסינג ברומניה, אך נכון להיום הפעילות אינה מהותית ועד כה בוצעו 60 עסקות ליסינג בלבד. ברבעון האחרון של השנה הקימה ניו קופל שותפות עם כ.א.ל בחלוקה של 80% ו-20% בהתאמה. החברה המשותפת תבצע פעילות ליסינג כאשר כ.א.ל תעמיד את המימון לחכירה ותבצע את בקרת העסקות.

שלמה שמלצר, יו"ר ניו קופל אמר היום כי העסקה הזו נולדה מהיכרות רבת שנים, שותפות דרך והערכה הדדית עם אורי בחרי הנמשכת למעלה מ-15 שנים. "אני משוכנע", אמר שמלצר, "כי יחד נדע להצעיד את רב בריח הגנה לרכב להצלחות נוספות בעתיד".

רב בריח הגנה לרכב עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק מוצרים המיועדים להגנה על רכב לרבות אימובילייזרים, ומערכות אזעקה לרכב. החברה היא יבואנית של המותגים דייהו ופיוניר בתחום מערכות השמע והמולטימדיה, משווקת מערכות ניווט ואבזור רכבים. היקף פעילות רב בריח הגנה מסתכם בכ-80 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-25% הכנסות שמקורן ביצוא מערכות הגנה לרכב לחו"ל.

לדברי ניר גלילי, מנכ"ל ניו קופל, רכישת רב בריח הגנה הינה סינרגטית לפעילות ניו קופל ובכך מבטיחה לרב בריח הגנה יכולת צמיחה משמעותית בשוק הרכב. ניו קופל רואה הזדמנות במיוחד בתחום מערכת האיתור הלוויינית הייחודית "סקיילוק". לדבריו, תחום האיתור הלווייני המתבסס על טכנולוגית GPS הוא שוק הנהנה מצמיחה מהירה בעולם מיגון הרכב, ולסקיילוק של רב בריח, המחזיקה בנתח שוק של כ-4% בלבד כיום, יתרון טכנולוגי משמעותי על פני הטכנולוגיות הישנות הפועלות בתחום זה בישראל. בנוסף, אמר גלילי, תאפשר השותפות החדשה האצה והרחבה של פעילות רב בריח הגנה בשווקים בחו"ל, על בסיס היכולות המימוניות והשיווקיות של קבוצת שלמה SIXT.

ניו קופל היא חברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב, וטיפסו כ-28% מתחילת השנה. שווייה של החברה כיום עומד על כ-283 מיליון שקל. סה"כ היקף הצי בקבוצה עומד על כ-50,000 מכוניות והיא מחזיקה 30% מנתח שוק הליסינג בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully