וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: "בטווח הקצר צפוי מסחר תנודתי"

אסף רותם

1.6.2006 / 11:27

בלאומי מעריכים כי המשך הצמיחה והיציבות הפיננסית, צפויים לתמוך בהתחדשות העליות במניות בטווח הארוך

אמש נחתם שבוע המסחר ומדד המעו"ף נותר כמעט ללא שינוי, כמו גם מניות הבנקים, שנותרו ברמות מחירים דומות לאלו שנרשמו בסוף השבוע שעבר.

בבנק לאומי מעריכים, כי "המשך צמיחת השוק המקומי לצד היציבות הפיננסית, המדינית והביטחונית, צפויים לתמוך בהתחדשות העליות בשוק ההון בטווח הארוך, אם כי על מגמה זו עלולים להעיב העלאות ריבית נוספות מעבר לים והמשך התייקרות מחירי הנפט והסחורות". עם זאת, מציינים בבנק, כי "בטווח הקצר נראה כי הקורלציה של השוק המקומי עם השווקים בחו"ל תמשיך להיות גבוהה וצפוי מסחר תנודתי שינבע בעיקר מפרסום אינדיקטורים נוספים שעשויים לאותת לגבי מדיניות הריבית של הפדראל ריזרב בסוף חודש יוני, אלו עשויים להמשיך את המגמה השלילית בשווקים מעבר לים. להערכתנו ירידות נוספות בשוק המניות יהוו פוטנציאל להגדלת חשיפת המשקיעים הזרים לשוק המקומי".

בשוק האג"ח, אין הרבה חדש. בלאומי מעריכים כי בטווח הקצר עלולות אגרות החוב להיסחר בתנודתיות ועל כן יש להמשיך ולשמור על מח"מ תיקים קצר. באפיק שקלי - השקעה במק"מ ובאיגרות קצרות, נראית לכלכלני הבנק מעניינת. באפיק צמוד - במידה שיימשך ייסוף השקל מול הדולר, הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי במדדי המחירים הבאים ובשל כך תהיה ירידה מסוימת באטרקטיוויות האפיק. ההשקעה באפיק זה, במכשירים לטווח בינוני, עשויה עדיין להיות מענינת בשל המחסור הצפוי בו בתקופה הקרובה.

בשוק המט"ח, אמש נסגר שערו היציג של הדולר על 4.518 שקלים, המשקף התחזקות של 0.33% מול השקל במהלך חודש מאי. לעומת המסחר הרגוע יחסית בארץ, בעולם נחלש הדולר בחדות יחסית מול המטבעות המובילים, כאשר היורו חזר להיסחר סביב רמת ה- 1.28 דולר. להיחלשות הדולר ייתכן שתרמה אי-הוודאות עקב ההודעה על זהות מחליפו של שר האוצר האמריקאי ומדיניותו העתידית וחששות מהשפעת העלאות הריבית בארה"ב על התמתנות קצב הצמיחה שם. ביום שני הודיע בנק ישראל על השארת הריבית במשק על כנה (5.25%). בהתאם, פער הריביות ישראל-ארה"ב נותר ברמה של 25 נקודות בסיס.

לנוכח היציבות הכלכלית-מדינית המקומית, נתוני המקרו החזקים של ישראל והסנטימנט כנגד הדולר בעולם, השקל צפוי להמשיך לשמור על חוזקה יחסית כנגד הדולר, אם כי תתכן מגמה מעורבת בטווח הקצר לנוכח מגמות המסחר העולמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully