וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרים הרבה, ותוצאות?

דידי חנוך

1.6.2006 / 1:45

האם התנהלות ארגוני חברות המדיה מועילה או פוגעת במטרתם המוצהרת: הגנה על זכויות יוצרים?

ב-INFI, פדרציית ארגוני המדיה הבינלאומית, יכולים להיות מרוצים. הלחץ הפוליטי האדיר שהפעילו בשנים האחרונות נושא פרי. משתפי קבצים, בין אם ברמת המשתמש או ברמת השרת, חיים שוב בפחד. תביעות בגרמניה, מעצרים בבולגריה ועכשיו מעצרים בשבדיה. והכל בהשפעתם הישירה.

אבל פעולות כאלה יכולות גם לעורר התנגדות, ואף להגביר את התמיכה בארגונים כמו מפלגת הפירטים השבדית ואולי גם בארגונים לגיטימיים יותר כגון קרן החזית האלקטרונית (EFF).

הרי את הפירטיות אי אפשר לעצור. הם הורידו את נאפסטר, וקם קאזה. נפל קאזה, עלה ביטורנט. וזה מבלי לדבר על אפיקי פירטיות שבלתי אפשרי לעצור, כי אין להם שרת מרכזי או מפעיל, כגון יוזנט או IRC. גם אם הם יצליחו להפיל את כל שרתי הביטורנט בעולם, הרי הטכנולוגיה כבר נמצאת צעד אחד לפניהם. Azureus, אחת מתוכנות הביטורנט הפופולרית מכילה כבר רשת לשיתוף קבצים ללא שרת, וכמוה גם תוכנות אחרות.

זכויות יוצרים הן דבר חשוב. הן מה שמאפשר לאמנים ליצור. אבל התנהלותם הבריונית של חברות מדיה ותוכנה במאבק במשתפי קבצים יכולה רק לגרום להתגברות הטינה כנגדם ולהתגברות הקולות שמטילים ספק בתקפות המוסרית של עקרונות זכויות היוצרים. אלה הם אותם ארגונים שניסו לעצור בזמנו את מכשיר הוידאו ואז את ה-DVD. לא הגיע הזמן שהם יפסיקו לתבוע ויתחילו לחשוב קצת יותר איך הם יכולים לנצל את טכנולוגיות שיתוף הקבצים, כפי שבסופו של דבר נאלצו ללמוד לנצל את הטכנולוגיות שקדמו להן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully