וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על שרתי מפרץ הפירטים

1.6.2006 / 0:48

שלושה ממפעילי אתר הביטורנט הגדול והפופולרי בעולם נעצרו לחקירה, והאתר הורד מהרשת

עבר שבוע קשה על משתפי קבצים באירופה. ביום רביעי בשבוע שעבר הוגשו בגרמניה תביעות כנגד 3,500 אנשים בגין שיתוף קבצים בתוכנות emule ו-edonkey. ביום שבת נעצרו בבולגריה מפעילי אתר שיתוף קבצים פופולרי מקומי. וביום שלישי השבוע, במעצר שהשפעותיו יורגשו על ידי מספר משתפי הקבצים הרב ביותר, נעצרו שלושה אנשים והוחרמו מספר מחשבים כשמשטרת שבדיה פשטה על עשרה מיקומים שונים בהם מוקמו השרתים של אתר thepiratebay.org.

thepiratebay הוא אתר הביטורנט הפופולרי בעולם. בשנים האחרונות נהגו מפעיליו לפרסם מכתבים שנשלחו אליהם מחברות מדיה שונות וללעוג לשולחיהם, שכן עד השנה שעברה שיתוף הקבצים היה חוקי לחלוטין בשבדיה. ביולי 2005 נכנס לתוקף חוק חדש שהפך את שיתוף הקבצים לבלתי חוקי, אך מפעילי האתר הצהירו בהתרסה שהאתר לא ייסגר, והוא אכן המשיך לפעול. אבל השבוע נותקו כל שרתי האתר מהרשת.

שבדיה היא מיקום מעניין במיוחד למעצר מסוג זה. כמדינה טכנולוגית בעלת מסורת של פתיחות, עוררו החוקים האנטי פירטיים החדשים התנגדות רבה. בבחירות האחרונות בשבדיה התמודדה "מפלגת פירטים" על מקום בפרלמנט.

המשטרה השבדית מסרה שמדובר במעצר לצורך חקירה בנוגע להאשמות בהפרת זכויות יוצרים, ועדיין לא מדובר בהגשת כתב אישום. זה לא מנע מנשיא מהפדרציה הבינלאומית של מפיקי פונוגרמות ווידאוגרמות (INFI) לשחרר הצהרה ש"The Pirate Bay גרם לתעשיית המוזיקה נזק בקנה מידה בינלאומי, ואני מרוצה מאד מהפעולה בה נקטה משטרת שבדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully