וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מילר: הפחתה מיידית של שכר הלימוד

31.5.2006 / 18:19

ח"כ אלכס מילר הגיש היום הצעת חוק להפחתה מיידית של שכה"ל השנתי באוניברסיטאות ל-5,664 ש"ח, בהתאם למסקנות דו"ח וינוגרד

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) הגיש היום הצעת חוק הדורשת את ישומן המיידי של מסקנות דו"ח וינוגרד, לפיהן יש להפחית את שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. ח"כ מילר ציין כי בשנת 2001 עם פרסום הדו"ח אימצה הממשלה את מסקנותיו, אך בפועל לא יישמה אותן במלואם. עוד אמר מילר כי אין הוא דורש יותר ממה שהוסכם אלא רק כי "הממשלה תעמוד בהתחייבויותיהן של הממשלות הקודמות".

במאי 2000 מינה שר החינוך דאז, [[יוסי שריד]], ועדה להורדה הדרגתית של שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ולבחינת הקלות אפשריות נוספות לסטודנטים, בראשותו של השופט בדימוס אליהו וינוגרד. בשנת 2001 מסרה הועדה את החלטותיה, לפיהן יופחת שכר הלימוד האוניברסיטאי באופן הדרגתי לאורך חמש שנים ב50%. משמעות ההחלטה היתה הפחתה בשכר הלימוד משכר בסיס שנתי של 11,324 ש"ח ל-5,662 ש"ח בלבד.

ממשלת ישראל דאז החליטה לאמץ את מסקנות הוועדה, אך בפועל, לדבר ח"כ מילר, ירד שכר הלימוד בחמש השנים האחרונות רק ב-26%, ועומד כיום על 8,383 ש"ח לשנת לימוד. בהצעת החוק שהוגשה היום דורש מילר כי משנת הלימודים תשנ"ז ואילך יהיה שכר הלימוד האוניברסיטאי הבסיסי 5,664 ש"ח, לסטודנטים שאינם זכאים להשתתפות מלאה או חלקית בשכר הלימוד הלומדים במוסד שהמדינה משתתפת בתקציבו.

מילר אמר כי נוכח התכחשותה של ממשלת ישראל להחלטותיה ולמחויבותיה כלפי הסטודנטים, יש לעגן בחוק את הורדת שכר הלימוד ברוח ועדת וינוגרד באופן שימנע את ביטולה. "מסקנות הועדה היו מוסכמות על הגורמים ומפליא הניסיון להתנער מישומן", הוסיף.

ארגון הסטודנטים בישראל הצהיר כי הוא מברך על הצעת החוק. גל דאי, יו"ר ארגון הסטודנטים, אמר כי: "הממשלה לא עומדת בהסכמיה בקביעות. הצורך לעגן את דו"ח וינוגרד בחוק הינו הכרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully