וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח של לאומי קפץ בכ-110% ל-1.1 מיליארד שקל

עומר שרביט

31.5.2006 / 12:15

התשואה על ההון האמירה ל-30.8% - פי 2 מהרבעון המקביל. רווחי העתק - למרות עלייה בהוצאות התפעוליות, ובעיקר הוצאות השכר

בנק לאומי הרוויח ברבעון הראשון של השנה 1.1 מיליארד שקל - שיפור חד של 110.6% לעומת הרבעון המקביל. התשואה על ההון של הבנק האמירה ברבעון הראשון של השנה ל-30.8% - פי 2 מהתשואה ברבעון המקביל וכמעט כמו התשואה הפנומנלית שהציג המתחרה הגדול, הפועלים, שרשם תשואה של כ-32.3% ברבעון.

הרווח הנקי כלל רווחים של 711 מיליון שקל בגין מכירת החזקות לאומי באפריקה ישראל ועשירית ממגדל ביטוח. לצד הרווחים החד פעמיים, גם בהפרשות לחובות מסופקים נרשם שיפור: הבנק הוריד את ההפרשות ב-55% לרמה של 201 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.

לכאורה לאומי נהנה ממימוש האחזקה באפריקה, שנכפתה עליו על ידי בנק ישראל, שדרש מהבנק להיוותר עם אחזקה בקונגלומרט אחד, מתוך השלושה בהם החזיק - אפריקה ישראל, מגדל והחברה לישראל. אלא שמניית אפריקה נסחרת כיום בכ-60% מעל השווי שלפיו לאומי מכר ללב לבייב 15.8% מהבנק תמורת 1.12 מיליארד שקל.

הסיבה העיקרית לזינוק הנחשוני של אפריקה היתה דיווח לקוני בדו"ח השנתי של הבנק, על הערכת שווי נדיבה לעסקי הנדל"ן ברוסיה והנפקות בחו"ל של עסקי הנדל"ן, שאמורות להציף ערך למשקיעים. ככל הנראה, בנק לאומי לא היה מודע לפרטים מהותיים אלה בעת המכירה, ועל כן החמיץ הזדמנות לרווח נוסף של כ-672 מיליון שקל על האחזקה באפריקה, לפי שער המניה היום.

לצד הרווחים החד פעמיים, לאומי סבל מגידול חד של 401 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות, לרמה של כ-1.8 מיליארד שקל. זאת, כתוצאה מעלייה בהוצאות השכר, תוכנית האופציות לעובדים והוצאות אחרות. ההון העצמי של הבנק הסתכם בסוף תקופת הדו"ח ב-17.3 מיליארד שקל, שמניפים 6.3% מסך המאזן. לאומי נסחר היום בפרמיה של כ-1.4 על ההון העצמי.

למרות השיפור החד בהפרשות לחובות המסופקים ועקב הגידול בצד ההוצאות, הבנק מציג שחיקה של 24.7% ברווח התפעולי השוטף, שהסתכם ב-400 מיליון שקל בלבד. לאומי מסביר בדו"ח הדירקטוריון כי הבנק אמנם נהנה מהפרשי שער חיוביים בגין ההשקעות בחברות בנות בחו"ל, אך לא היה בכך כדי לקזז במלואה את הנסיגה בתרומת החברות הכלולות והבנות.

בנובמבר אשתקד, המדינה מימשה כ-10% מהבנק תמורת 2.47 מיליארד שקל. אחזקה זו נמכרה לקרנות הזרות סרברוס וגבריאל, שנשלטות בעקיפין על ידי סטיבן פיינברג ועזרא מרקין. האחרונים קיבלו אופציה לרכוש כ-10% נוספים ולקבל לידיהם את השליטה בבנק, בכפוף להתקיימות תנאים מסויימים. לפני כשבוע הקבוצה ביקשה להאריך את האופציה עד למאי בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully