וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: רק הורדת מסים ממלאת את הקופה

טל לוי

31.5.2006 / 0:01

יו"ר האופוזיציה אמר, כי ככל שמורידים את שיעור המסים, הקופה מתמלאת ביותר כסף, והוסיף: "זוהי עובדה שהבינו בכל העולם"

"אי אפשר לדבר על חמלה ועל תמיכה בעניים כשאין כסף בקופה. הדרך למלא את הקופה היא להוריד מסים כי אז מתקבל יותר כסף, שאותו ניתן לחלק ולשפר את מצבה של כל האוכלוסייה", כך אמר אמש ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, במושב הדיונים שעסק בנושא ההיבטים הפוליטיים של תקציב 2007 ואשר נערך במסגרת יום עיון בנושא תקציב המדינה שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל בחסות המכללה האקדמית ספיר ו-TheMarker.

"הנחת היסוד הבסיסית היתה שהכלכלה היא סכום אפס: אם לאחד יש - לשני אין. כלומר אם יש לעשירים אין לעניים ואם רוצים לתת לעניים צריך לקחת מהעשירים. לכן העלו את המס השולי ב-2002 לרמה של כ-60% - הרמה הגבוהה בעולם המערבי. זו לא תיאוריה, זה מה שקרה", אמר נתניהו, "והתוצאה היתה שראינו מפולת בגביית המסים. העלו את המס אבל קיבלו פחות מסים".

"המודל הזה נוסה בכל העולם ותמיד נכשל", אמר נתניהו, "כשמעלים את שיעורי המס אנשים פשוט מוציאים כסף החוצה שכן היום ניתן להוציא כסף החוצה. סיבה נוספת היא שאם המס יעלה, אנשים פשוט לא ירצו לעבוד, כי כשאדם משלם חצי ממשכורתו למדינה הוא פשוט לא יעבוד".

נתניהו סיפר, כי "כשנכנסתי לתפקיד שר האוצר לפני 3 שנים, מצבה של המדינה היה כפסע מהתהום, ולכן נאלצנו לעשות פעולות אגרסיביות. הבעיה היא שקשה להסביר מה היה קורה אילו לא היינו עושים מה שעשינו אז, כי מדובר היה במלחמת מנע".

נתניהו דיבר גם על קריסתן הצפויה של קרנות הפנסיה הוותיקות של ההסתדרות (הכוללות מאות אלפי מבוטחים) וכן על רמת האבטלה האדירה באותה תקופה. "הנגיד דאז ציין כי 'בנק גדול עומד ליפול' - כלומר לקחת עימו עוד מאות אלפי חסכונות של אנשים", אמר נתניהו.

"ככל שמורידים את שיעור המסים הקופה מתמלאת ביותר כסף. זוהי עובדה שהבינו בכל העולם ולראיה קופת המדינה המלאה", סיכם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully