וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה להמשך הצגת ראיות בחקירת מות חייל

30.5.2006 / 17:00

הורי החייל דניאל הילר, שנהרג במהלך מסע טירונים ב-2001, ביקשו מבג"ץ להרחיב את שלב גביית העדויות והצגת הראיות

בג"ץ דחה היום את עתירתם של דניאלה והרמן הילר, הורי החייל דניאל הילר, שמת במאי 2001 במהלך פעילות צבאית. הצבא טען כי התאבד, בעוד שהוריו טענו כי ייתכן שנורה בידי מפקדו.

בעתירה ביקשו ההורים מבג"ץ להורות לשופטת החוקרת, נחמה נצר, לאפשר להם להציג בפניה ראיות נוספות בדבר האירועים שהתרחשו בעוצבה אליה השתייך בנם טרם מותו, לזמן נחקרים נוספים ואף לזמן עדים לחקירה חוזרת.

הילר מת במהלך מסע, שיצא מבסיס הטירונים קציעות בו שירת. אחרי מותו טענו הוריו כי במהלך נתיחה פתולוגית שנערכה לגופתו במכון לרפואה משפטית באבו כביר, הוצאו מגופתו איברים ורקמות בניגוד לחוק. עוד טענו ההורים, שממצאי צה"ל, לפיהם הילר התאבד, הם "טיוח". השניים העלו סברה, כי בנם נורה מכדור של אחד ממפקדיו במהלך המסע, ודרשו מצה"ל להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע.

החל מ-2004 משמשת השופטת נחמה נצר כשופטת חוקרת בעניין המוות. שלב גביית העדויות בחקירה הסתיים בדצמבר 2005, אחרי שנגבו עדויות רבות והוצג חומר ראייתי רב, אך ההורים דרשו בעתירתם להמשיך ולהציג בפני השופטת החוקרת עדויות נוספות. חקירת השופטת ממשיכה עתה.

השופט [[אדמונד לוי]] כתב בפסק הדין כי "קשתה עלינו ההחלטה בעתירה זו, הואיל והיא עתירתם של הורים ששכלו את בנם. אולם, חרף הכאב הכרוך בדבר, אין מנוס מן המסקנה כי דינה של העתירה להידחות על הסף. [[בית המשפט הגבוה לצדק]] אינו נוהג להכתיב לגופי חקירה אילו נושאים לחקור ואילו עדים לזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully