וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ועדת החינוך ממשיכה לקדם מפעל ההזנה

יעל קישיק

30.5.2006 / 15:30

הוועדה קבעה כי על משרד רה"מ להשלים תוך שבועיים הקמת ועדה מייעצת, שתקבע את גובה השתתפות הרשויות המקומיות במפעל

ועדת החינוך של הכנסת קבעה היום פה אחד ברוב של שישה חברי כנסת, כי על משרד ראש הממשלה להשלים בתוך שבועיים הקמת ועדה מייעצת למפעל ההזנה, אשר תקבע את גובה השתתפות הרשויות המקומיות במפעל על פי מדרג סוציו-אקונומי.

משרד ראש הממשלה מחויב על פי החוק שקיבלה הכנסת לפני כשנה וחצי להקים ועדה בת שבעה חברים. יו"ר הוועדה, ח"כ הרב [[מיכאל מלכיאור]], מתח ביקורת קשה על משרד ראש הממשלה על העיכוב בהקמת הוועדה, אשר לדבריו "משפיע יום יום על הילדים שאינם מקבלים הזנה".

כן הוחלט בוועדה, אשר דנה בתמונת המצב של מפעל ההזנה שנה לאחר החלתו, כי הממשלה תפעל למימון מפעל ההזנה ברשויות אשר החלו בפרויקט אך סגרו אותו מפאת חוסר תקציב. הרשות המרכזית שהועלתה בדיון הייתה העיר [[רהט]], בה הופסק מפעל ההזנה לכ-7,000 תלמידים לאחר שההורים התקשו לעמוד בתשלום 3 שקלים עבור ארוחה מדי יום.

עו"ד רות דיין-מדר, יו"ר העמותה לקידום ויישום יום לימודים ארוך, אמרה בתגובה כי היא סקפטית באשר לאפשרות שהממשלה תממן הזנה עד תום שנת הלימודים. עם זאת, בירכה דיין-מדר את הוועדה על היותה "ועדה חברתית" כהגדרה. דיין-מדר הוסיפה, כי העמותה עתרה לבג"ץ בנוגע להפסקת ההזנה ברהט, אך אמרה כי הדיון נדחה ל-12 ביולי, לאחר סיום שנת הלימודים, וזו, כהגדרתה, "קהות חושים".

ח"כ טאלב א-סאנע אמר לוואלה! חדשות, כי הוא מרוצה מהחלטת הוועדה וכי כעת יש לפעול בשני מישורים: האחד הוא יישום החוק והקמת הוועדה המיועדת והשני הוא תיקון החוק. להצעתו, יש להחיל את החוק על כל הרשויות בארץ כך שיחול על כל התלמידים ומידת ההשתתפות תיקבע בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של הרשות.

יו"ר ועד ההורים העירוני של רהט, מחמוד אבו עדייה, מרוצה פחות מהתוצאות, ואמר כי הוועדה לא פתרה במאום את מצוקת הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully