וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות קשות של כנופיות נוער במזרח טימור

רויטרס

30.5.2006 / 11:02

כנופיות הנוער פועלות נגד כוחות השלום ומתפרעות ברחבי דילי הבירה, הציתו מכוניות ובתים. שר החוץ של מזרח טימור: הממשלה נכשלה

ממשלת [[מזרח טימור]] הנמצאת במשבר, מתכנסת ליום דיונים נוסף בעקבות התאחדותם של כנופיות נוער הפועלות נגד כוחות השלום הבינלאומיים השוהים במקום. בני הנוער הציתו מכוניות ובניינים בבירת המדינה.

עשן היתמר מעל מספר שכונות בדילי, כשהכנופיות, תוצאה של אבטלה חמורה ועוני באחת האומות החדשות ביותר בעולם, שיחקו ב"מחבואים" עם כוחות השלום. לפחות 20 איש נהרגו, אלפים מצאו עצמם ללא קורת גג כשעשרות בתים הוצתו במהומות האלימות מאז החודש שעבר.

ראש ממשלת מזרח טימור, מארי אלקטירי, ספג ביקורת קשה מבית ומחוץ על הדרך בה התמודד עם המשבר. שר החוץ, חוזה ראמוס, הודה הבוקר, כי הממשלה איכזבה את העם. "בנושאים מסויימים, בעיקר בשיח הפוליטי ובטיפול בבעיות כשהן מתעוררות, נכשלנו מאוד", אמר ראמוס והוסיף, כי "נכשלנו בהקשבה לאנשים שלא הסכימו עם הממשלה ונכשלנו בטיפול בבעיות בצבא ובמשטרה, למרות שידענו על בעיות אלה".

מפקד בכיר מטעם כוחות שמירת השלום המשולבים של אוסטרליה, מלזיה וניו זילנד אמר שהיה קשה מאוד להתגבר על הפרות הסדר, אך התעקש כי חייליו החזירו את הרגיעה וכי התושבים יכולים להרגיש בטוחים כעת לחזור לבתיהם. "אנו מסיירים בכל שכונה בעיר. איננו יכולים לשים חייל בכל רחוב ובכל פרבר, אבל אני יכול להבטיח שהחיילים עוברים בכל מקום", אמר.

אבל התושבים עדיין לא משוכנעים. "ברגע שהחיילים עוברים למקום אחר, הכנופיות חוזרות", אמר אדוארדו וילס, תושב אחת השכונות בדילי, שהקים משמר אזרחי.

אירגון הצלב האדום מסר, כי למעלה מ-40 אלף איש גורשו מבתיהם במהלך המהומות, וכי מחסור במזון החל להיות מורגש בבירה. אלפי אנשים עומדים בתור מחוץ למרכז חלוקת המזון, רובם לא יקבלו דבר. חלק מהתושבים סיפרו שביומיים האחרונים אכלו רק פירות שקטפו מהעצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully