וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בעבודה על הקיצוץ בתקציב הביטחון

30.5.2006 / 10:55

שר הביטחון, עמיר פרץ, מתנגד לקיצוץ בתקציב משרדו. ח"כ ברוורמן: הבטחנו לציבור אמינות, מפלגת העבודה נבחרה בשל הדגל החברתי

הממשלה תצביע בישיבתה השבועית, הנערכת הבוקר, על אישור [[תקציב המדינה]] לשנת 2006 וחוק ההסדרים במשק. במוקד הדיונים עומד הוויכוח סביב הקיצוץ בתקציב משרד הביטחון. שר הביטחון, עמיר פרץ, מתנגד בתוקף לקיצוץ בסך 500 מיליון ש"ח. פולמוס חריף התגלע סביב עמדתו, בממשלה ובתוך מפלגת העבודה.

ראשי האוצר הציגו את עיקרי התקציב בישיבת הממשלה. בקול ישראל דווח, כי בסוף דבריהם אמר פרץ כי אינו מקבל את הניסיון לקשור בין רמת הרווחה לבין המחויבות לביטחון המדינה. שרים העירו לפרץ, כי הוא מחויב לפי הסכמי הקואליציה להחלטה שלא להגדיל את ההוצאה בתקציב ביותר מ-1%. פרץ השיב, כי "אפשר לשנות את הסכמי הקואליציה".

שר התיירות, [[יצחק הרצוג]], אמר לפני ישיבת הממשלה כי שרי מפלגת העבודה יציעו שורה של חלופות לקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון ולמקורות המימון המוצעים בהצעת ההחלטה. "כל הרעיונות שאנחנו מעלים הם רציניים ומעשיים ובאים מהניסיון של הרבה מאיתנו בתחום", אמר הרצוג לקול ישראל. לדבריו, השרים יצביעו על פי התנהלות ישיבת הממשלה.

לעומתו, קרא ח"כ אבישי ברוורמן הבוקר לקצץ בתקציב הביטחון. "מפלגת העבודה הבטיחה לציבור לקצץ 2 מיליארד שקלים מתקציב הביטחון בכל שנה - ויש מאיפה לקצץ. הדבר החשוב בשבילי הוא אמינותה של מפלגת העבודה, שנבחרה על בסיס מצע חברתי-כלכלי", אמר ברוורמן, "כתבתי את המצע וחתמתי את שמי עליו. הבטחנו לציבור אמינות - חיזוק בתחום החברתי, בחינוך וברווחה. על זה נבחרה מפלגת העבודה".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "אנחנו מתנהלים תקופה ארוכה ללא תקציב מאושר. זה דבר ללא תקדים. אנחנו עכשיו בתקופת הזמן בה מותר לנו לאשר תקציב לאחר הבחירות. הממשלה תאשר את השינויים המתבקשים".

השר אופיר פינס אמר לקול ישראל, כי מפלגת העבודה לא תלך לבחירות על התקציב וכי המבחן האמיתי של המפלגה הוא תקציב 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully