וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישום חוק חינוך חינם לילדים חולים לא ידחה

יעל קישיק

30.5.2006 / 12:16

בישיבה משותפת לוועדות החינוך והכספים של הכנסת הצביעו הח"כים פה אחד על ביטול סעיף בחוק ההסדרים המונע את יישום החוק

בישיבה משותפת של ועדת החינוך וועדת הכספים של הכנסת, שנערכה הבוקר, הצביעו 7 חברי הכנסת המשתתפים פה אחד על ביטול סעיף בחוק ההסדרים, שדוחה את יישום חוק חינוך חינם לילדים חולים. החוק המקורי התקבל בשנת 2001 ומאז יישומו המלא נדחה כבר פעמיים במסגרת חוק ההסדרים. זהו הסעיף הראשון בחוק ההסדרים שמבוטל השנה.

החוק קובע כי על הממשלה לספק חינוך חינם לילדים המאושפזים לתקופה של מעל 21 ימים ולילדים הסובלים ממחלה מתמשכת ונמצאים בביתם. נכון להיום, הממשלה הקצתה למשרד החינוך תקציב של 60 מליון שקלים לשנה, סכום שמספיק לכ-2,000 ילדים שנמצאים בביתם ולעוד 2,000 המאושפזים בבתי חולים. ד"ר לאה שקד, המפקחת הארצית על החינוך המיוחד במשרד החינוך, אמרה בדיון בוועדה כי יש צורך ב-75 מליון שקלים נוספים בשנה לצורך ישום החוק במלואו, שישמשו להקמת 49 כיתות נוספות בבתי החולים, נוסף על 150 הכיתות ב-28 בתי חולים ברחבי הארץ, שפועלות היום.

ד"ר ליאורה פלד, מנהלת עמותת תללי"ם, שזכתה במכרז להפעלת החוק בבתי הילדים, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות, כי המדינה מתקצבת 4 שעות שבועיות לילדים בגילאי גן עד כיתה ו', ו-6 שעות שבועיות לילדים מכיתה ז' ועד י"ב. לדבריה, העמותה מעבירה כספים נוספים, מעבר לאלו שמקציבה הממשלה, ובכך מרחיבה ממקורותיה את שעות הלימוד.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הבטיח בדיון כי בשנת הלימודים הקרובה תעביר הממשלה עוד 6 מליון שקלים, שישמש לטיפול ב-4,000 תלמידים שנמצאים בבית ובבתי החולים. עם זאת, הסכום לא יספיק לכ-2,000 תלמידים נוספים המאושפזים בבתי החולים. ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל-האיחוד הלאומי) העריך בשיחה עם וואלה! חדשות, שניתן יהיה לגייס את 4 מליון השקלים הנותרים, שחסרים ליישום מלא של החוק. אבי פאר, יו"ר הוועדה לחינוך מיוחד בארגון המורים הארצי, לא מתרגש מההחלטה הזו, וטוען שההחלטה היום לא תשנה כלום במצבם של הילדים החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully