וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי גרמניה מתכוננים לתיירי המונדיאל

29.5.2006 / 20:44

ה"דר שפיגל" מנחה את הגרמנים לשוחח ברוגע עם אוהדים שינסו להזכיר להם את עברה האומלל של המדינה המארחת

משחקי [[מונדיאל 2006]] מתקרבים ו[[גרמניה]] כולה נערכת לשטף של תיירים שיפקוד את המדינה. לצד חגיגת הכדורגל המתקרבת, גרמנים רבים מוטרדים מהתדמית של המדינה ברחבי העולם. שישים שנה אחרי סיומה של מלחמת העולם השנייה, יש המאמינים כי העולם עדיין תופס את גרמניה כמי שהוציאה מתוכה את הרוע האולטימטיבי.

סוכנות הידיעות AFP מדווחת, כי האוהדים מתכוונים להשתמש בפרובוקציות כדי ללעוג למארחיהם: ההולנדים מתכננים לחבוש קסדות זהות לאלו שחבשו החיילים הגרמנים במלחמה, צבועות בכתום, הצבע הלאומי של [[הולנד]]. הממשלה הבריטית קראה לאוהדים שלא לשיר ביציעים שירים המאזכרים את המלחמה. אפילו [[אקוודור]] לוקחת חלק בקמפיין האנטי גרמני: התאחדות הכדורגל במדינה פרסמה פוסטר שבו רואים את שחקני הנבחרת רצים בהריסותיה של ברלין המופגזת, וברקע מופיעה המילה "פלישה",

אתר האינטרנט של העיתון הגרמני "דר-שפיגל" פרסם כמה עצות שיסייעו לאזרחי גרמניה להתמודד עם שאלות מביכות מצד התיירים. "אתם לא חייבים לשתוק בעניין, אבל אל תדברו על זה בלי הפסקה", מנחה האתר את קוראיו כיצד להתייחס למלחמה. "אנחנו פטריוטים שמביטים אל העתיד. אם ישאלו אתכם על [[יוזף גבלס]], ענו ברוגע, אבל בקשיחות: 'הוא מת, וכך גם [[היטלר]]'".

"אנחנו לא נתפסים כאנשים ידידותיים במיוחד, ואנחנו צריכים להשתפר", אמר [[פרנץ בקנבאואר]], שעומד בראש הוועדה המארגנת של המונדיאל. הסלוגן שמלווה את משחקי הגביע, "זה הזמן להתחבר", מעביר מסר דומה.

גרמניה היא מולדתם של הוגי דעות ומשוררים

סבסטיאן טרנר, איש סוכנות התקשורת Scholz and Friends, אמר כי זו הזדמנות מצוינת להציג את גרמניה באור חדש. "משחקי הגביע העולמי יכולים לחדש את התדמית של גרמניה. אנשי התקשורת שיגיעו הנה הם המפתח לכך, אבל האופן שבו האזרחים יתייחסו לאורחים תעצב את עמדתה של התקשורת".

לרגל המשחקים השיקה הסוכנות קמפיין תחת הסיסמא "ארץ הרעיונות", ששואף לשקף את החדשנות במוצרים גרמנים ואת הרעיון שגרמניה היא מולדתם של הוגי דעות ומשוררים.

טרנר אמר כי הגרמנים יצטרכו לשים לב אם האוהדים מחו"ל צוחקים איתם או מנסים לעורר פרובוקציה. "השאלה היא מה כוונתם. כשהנסיך הבריטי הארי לבש מדים נאצים בנשף תחפושות, אף אחד לא אמר שזה מזעזע, פשוט אמרו שיש לו טעם רע. הגרמנים יודעים לזהות טעם רע והומור מזעזע. וגם לנו יש טעם רע מדי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully