וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סיכון גדול יותר לסרטן שד לנשים שמשקלן גבוה

רויטרס

29.5.2006 / 18:33

ככל שאשה מבוגרת עולה יותר במשקל, כך עולה הסיכון שתחלה בסרטן שד. רקמות שומן מפיקות אסטרוגן ובכך מגבירות את הסיכוי לחלות

הסיכון לחלות ב[[סרטן שד]] על סוגיו השונים גדול בקרב נשים, שעולות במשקל במהלך חייהן המבוגרים. כך עולה ממחקר חדש שנערך במכון האמריקאי לחקר הסרטן, ואשר תוצאותיו התפרסמו היום. המחקר מתווסף לראיות שנאספו לאחרונה במחקר, המצביעות על קשר אפשרי בין סרטן השד למשקל.

המחקר הקיף 44 אלף נשים. לפי תוצאותיו, ככל שאשה עולה במשקל, כך עולה הסיכון שלה לחלות בסרטן שד על כל סוגיו, שלביו ורמותיו. הסיכוי שנשים שמשקלן עלה ב-27 ק"ג או יותר בבגרותן יפתחו גידול סרטני שמקורו בצינורות החלב בשד (ductal cancer) גבוה כמעט פי 2 מהסיכוי שהדבר יקרה לנשים, שהעלו 10 ק"ג במשקלן בשנות חייהן הבוגרות. הנתונים דומים במקרים של סרטן שד שמקורו בבלוטות החלב (lobular cancer).

החוקרים מדווחים על תוצאות המחקר שלהם בגיליון החדש של כתב העת "Cancer". הסיכון לחלות בסרטן השד מקושר בדרך כלל לרמות גבוהות של ההורמון אסטרוגן. רקמות שומן מפיקות [[אסטרוגן]], ובכך מגבירות את הסיכוי לחלות במחלה. "הנתונים ממחישים באופן חד מתמיד את היחסים בין עלייה במשקל בגיל הבגרות לבין סרטן השד ואת חשיבות השמירה על משקל גוף בריא לאורך שנות הבגרות", כתבו החוקרים.

סרטן השד שני רק ל[[סרטן הראות]] כגורם למקרי מוות בקרב נשים בארה"ב. יותר מ-200 אלף בני אדם מאובחנים כחולי סרטן השד מדי שנה וכ-40 אלף מתים מהמחלה בכל שנה בארה"ב. יותר מ-1.2 מיליון גברים ונשים ברחבי העולם מפתחים סרטן שד מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully