וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים ברעש האדמה באינדונזיה - יותר מ-5,000

רויטרס

29.5.2006 / 17:38

הסיוע ממשיך לזרום לאזור האסון, אך עדיין קיים מחסור באוהלים ובמים נקיים. האו"ם: 40% מהנפגעים שנותרו חסרי בית, הם ילדים

הסיוע המשיך לזרום היום לניצולי רעידת האדמה ב[[אינדונזיה]]. יותר מ-5,000 הרוגים כבר נמנו באזור האסון באי ג'אווה ועשרות אלפי בני אדם, שנותרו ללא קורת גג, עדיין מנסים להשיג מזון בכוחות עצמם.

ניצולים רבים שנפצעו, או שבתיהם נהרסו ברעידת האדמה, העבירו לילה גשום שני ללא מחסה, מקצתם מצאו מקלט בשטחי בתי חולים ומסגדים או בתחליפים ארעיים ליד הריסות בתיהם.

ממשלת אינדונזיה מסרה, כי מניין ההרוגים הרשמי הגיע ל-5,136, אם כי מושלי שני המחוזות שנפגעו מנו 4,395 הרוגים. מספר הפצועים הרשמי עומד על 2,155, אבל קרן הילדים של האו"ם, [[יוניצ"ף]], אומרת כי באזור יש יותר מ-20 אלף פצועים ויותר מ-130 אלף אזרחים ללא בית, מהם 40% הם ילדים.

לרבים מהאזרחים שאיבדו את בתיהם אין אפילו אוהל. הממשלה וסוכנויות הסיוע אמרו כי מציאת מקלט לחסרי-הבית נמצאת בעדיפות ראשונה, לצד מים נקיים. [[האו"ם]] התחייב לשלוח לאזור ב-3 הימים הקרובים שלושה בתי חולים ניידים בני 100 מיטות כל אחד, אוהלים, אספקה רפואית וגנרטורים. "אלה הצרכים הדחופים ביותר", אמר יאן אגלונד, תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים.

סגן נשיא אינדונזיה, יוסוף קאלה, הודיע היום כי ניצולי הרעידה יקבלו 200 אלף רופיות (כ-21 דולרים) כל אחד לקניית בגדים וציוד לבית. כמו כן, כל משפחה שנפגעה ברעידת האדמה זכאית ל-12 ק"ג של אורז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully