וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראדי יבקש מזיילר לזמן את עדנה ארבל להעיד

29.5.2006 / 10:21

סניגורו של מפכ"ל המשטרה מתכוון לזמן את השופטת כדי שתנמק מדוע לא חתמה על הסכם עד מדינה עם השוטר צחי בן אור שנרצח

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, יבקש מוועדת זיילר, באמצעות סניגורו, עו"ד אלי זהר, לזמן לעדות את שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל, שכיהנה בתקופת פרשת פריניאן כפרקליטת המדינה.

עורך הדין זהר סיפר ל"מעריב", כי פרט לכוונתו לבקש את עדותה של עדנה ארבל, הוא מתכוון לזמן את "כל הבכירים בפרקליטות אשר החליטו בזמנו לא לחתום הסכם עד מדינה עם שוטר היס"מ לשעבר צחי בן אור ז"ל. משלא נחתם איתו הסכם – הוא נמלט לחו"ל ונרצח שם".

כתב האישום נגד האחים פריניאן מאשים את השניים כי הורו לחסל את העבריין פנחס בוחבוט לפני שש שנים, בשעה שהיה מאושפז בבית החולים תל השומר. השוטר בן אור ועבריין נוסף, שמעון אלמקייס, ביצעו את החיסול בהגיעם לבית החולים כשהם לבושים במדי שוטרים וחמושים באקדח. הרצח לא פוענח מייד, ורק לאחר שנתיים נעצר בן אור בחשד שביצע שוד וחשף את פרשת הרצח שטרם פוענחה.

בן אור הציע לחוקריו שישמש כעד מדינה ואף הקליט את הנאשם שמעון אלמקייס, שותפו לרצח, בשיחה בה השניים דנים בחוויות מזירת הרצח, לטענת הפרקליטות. בנקודה זו החלו להתנהל מגעים עם בן אור לחתימת הסכם עד מדינה, אולם ההסכם לא נחתם ובן אור נמלט לחו"ל מחשש לחייו אך נרצח ב[[מקסיקו]]. עורך הדין אלי זהר מבקש כעת לברר, מדוע לא נחתם הסכם השוטר הרוצח, מה שאפשר לו להימלט.

ועדת זיילר שיגרה בשבוע שעבר מכתבי אזהרה לבכירים במשטרה ובפרקליטות, ביניהם המפכ"ל קראדי ששימש בעת הפרשה כמפקד מחוז הדרום. הוועדה החליטה להזהירו עקב החלטתו למנות בזמנו את ניצב משנה יורם לוי למפקד היחידה המרכזית במחוז הדרום, למרות שידע על קשרים חברתיים בלתי מקצועיים שלוי מקיים עם משפחת פריניאן ועל כך שהוא מעלים עין מקזינו לא חוקי שמפעילים האחים.

הוועדה נזפה בקראדי על כך שלא ביקש מהמחלקה לחקירת שוטרים לעיין בחומר מודיעיני שהיה ברשותה בטרם מינה את לוי לתפקידו. עודד פריניאן אישר שקיים קשרים עם לוי, אבל ציין כי הם לא היו בעלי אופי פלילי וכי לוי לא סיפק לו מידע מודיעיני שקשור לעסקיו ואף לא טובות הנאה כלשהן.

כל מי שקיבל מהוועדה מכתב אזהרה רשאי להציג בפניה טענות וראיות שלא הועלו קודם תוך שבוע וחצי. במסגרת הזמן הזו צפוי עו"ד זהר לבקש לזמן את ארבל לתת עדות. יש לציין, שאם ימצאו חברי הוועדה את עדותה של ארבל כעדות שאינה הכרחית, עם עשויים לסרב לבקשתו של עו"ד זהר לזמנה.

דוברת בתי המשפט מסרה כי השופטת ארבל העדיפה שלא להגיב לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully