וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מהאוכלוסייה חיה על 2% משטח ישראל

29.5.2006 / 7:17

דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא איכות הסביבה קובע כי 19 מינים של בע"ח נכחדו בארץ ומביע דאגה מחוסר מקום לפסולת

דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראה כי רבע מאוכלוסיית ישראל משתרעת על 2% משטחה של המדינה. כלומר, 3,875 בני אדם חיים על קילומטר רבוע באזור גוש דן, לעומת 294 בני אדם על קילומטר בחלקי הארץ האחרים.

החיים המודרניים צורכים יותר קרקע, יותר משאבים והתפתחות מתמדת. ההתפתחות התעשייתית בישראל, היא אחד הגורמים לעלייה של יותר מ-60% במינים של בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. על פי ממצאי הדו"ח, בישראל נכחדו 19 מינים של בעלי חיים, מתוכם 5 מיני [[דגים]] ו-14 מיני [[עופות]].

בנוסף, ממצאי הדו"ח מוכיחים זינוק של רמת המליחות בנחלי ישראל, וכן עלייה של רמת ה[[חמצן]] במים, מה שמעיד על זיהום מים משפכים. כמו כן, עננת זיהום האוויר אינה עומדת להתפזר, כאשר מספר המכוניות ל-1,000 נפש בישראל עלה משש מכוניות בשנת 1951 ל-228 בשנת 2004. מספרים אלה מהווים בעצם 30% מזיהום האוויר. באופן עקיף, אנחנו אחראים גם ליתר הזיהום באמצעות צריכת [[חשמל]] מוגברת.

ב"מעריב" דווח, כי על פי הדו"ח, גם מצוקת המקום של הפסולת תתפוס תאוצה בשנים הקרובות, זאת משום שרק 20% מהפסולת בישראל ממוחזרת, מה שמותיר אלפי טונות של פלסטיק ומתכת שתופסים מקום על הקרקע.

למרות הכל, יש גם חדשות אופטימיות יותר, היות וחלה ירידה של 30% בכמויות זיהום האוויר שנפלט מאגזוז של מכוניות הצורכות בנזין, וירידה של 20% בזיהום הנפלט ממכוניות המונעות בסולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully