וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל קאן

29.5.2006 / 0:50

קן לואץ' זכה ב"דקל הזהב" לסרט הטוב. פרסי השחקנית והשחקן הוענקו לקאסטים שלמים: Volver של אלמודובר ו-Indigènes של בושארב

קן לואץ', הבמאי הבריטי בן ה-70, הוא הזוכה הגדול של [[פסטיבל קאן]], שננעל הערב. סרטו של לואץ', The Wind That Shakes The Barley זכה בפרס "דקל הזהב" לסרט הטוב ביותר. הסרט, בכיכובו של סיליאן מרפי, מספר על הרפובליקנים של אירלנד בתחילת המאה ה-20 ומאבקם לעצמאות ארצם.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי לואץ' התייחס בדברי התודה שלו למצב הנוכחי בין בריטניה לאירלנד, ואמר ש"אולי, אם נספר את האמת על העבר, נוכל לספר גם את האמת על ההווה".

גם הזוכה במקום השני מבטא הלך רוח פוליטי למדי - Flanders של הצרפתי ברונו דומונט, המספר על איכרים היוצאים למלחמה בעיראק.

הפתעה נרשמה בגזרת פרסי השחקנים. פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק לכל הצוות הנשי בסרטו החדש של הבמאי הספרדי [[פדרו אלמודובר]] "לחזור" (Volver), בראשותה של פנלופה קרוז, שאיתה משחקות גם כרמן מאורה ולולה דאונס. "תודה על מה שאתה עושה עבור נשים", אמרה קרוז לאלמודובר בנאום התודה שלה. הסרט זכה גם בפרס על התסריט (עבור אלמודובר עצמו).

פרס השחקן הטוב הוענק גם הוא לקאסט - צוות השחקנים הגברי של Indigènes, סרטו של האלג'יראי ראשיד בושארב על חיילים צפון אפריקאים שנלחמו למען צרפת במלחמת העולם השניה.

אחד הסרטים המסקרנים של הפסטיבל, "בבל" (Babel), זכה בפרס עבור הבמאי הטוב ביותר, אלחנדרו גונזלס אינאריטו. הסרט, המורכב מפסיפס של סיפורים שונים ומשחקים בו בין השאר [[בראד פיט]] ו[[קייט בלאנשט]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully