וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות הישראליות ניצחו את ההולנדיות

28.5.2006 / 17:23

מנתוני התאחדות מגדלי הבקר עולה כי הפרה הישראלית מייצרת את החלב המשובח ביותר בעולם, אפילו יותר מהפרה ההולנדית המפורסמת

ה[[פרה]] הישראלית מניבה כיום בממוצע כ-11 טון חלב בשנה, שהם שיא עולמי – הכמות השנתית הגבוהה ביותר בעולם של חלב. בנוסף, פרות ישראל מניבות את תכולת שומן החלב והחלבון הגבוהים ביותר, מה שהופך את החלב שלהן למשובח ביותר בעולם - תכולת שומן החלב והחלבון משפיעים על איכות החלב, טעמו ויעילות היצור שלו. מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, מאיר בראון, אמר כי "אפילו פרת החלב ההולנדית, המפורסמת בכל העולם, מייצרת פחות מ- 90% מרכיבי חלב אלה בתנובתה השנתית, למרות העובדה שהיא מניבה בתנאי אקלים וסביבה נוחים יותר".

לדברי בראון, העלייה המתמשכת בכמות ה[[חלב]] בישראל נובעת ממאמץ של מחקר ופיתוח, חומר גנטי מושבח, מאמץ בשיפור הזנת הפרות והדרכת הרפתנים וכן ההשקעה הגדולה בממשק של מבני הפרות ותנאי מחייתן. בהשוואה לתכולת החלב בתחילת שנות ה-90', מכיל כל ליטר חלב המיוצר כיום כ-10% יותר [[חלבון]] וכ-20% יותר שומן חלב. זה הישג בקנה מידה בינלאומי, תוך המשך עלייה מתמדת בתנובה השנתית.

סיכומי התאחדות מגדלי הבקר לשנת 2005 מראים, כי הפרה המניבה ביותר לשנת 2005 היא הפרה "נעה" ממשק "האחים שמואלי" שבמושב ציפורי, עם 19,911 ק"ג חלב ב-321 יום. עדר הפרות המניב ביותר שייך לקיבוץ הבונים בחוף הכרמל, עם כ- 12,852 ליטר לפרה, והרפת הגדולה ביותר נמצאת בשותפות היישובים יפעת, מרחביה ומגידו, בעמק יזרעאל עם 1,010 פרות.

בראון הוסיף בנימה פחות אופטימית כי ענף החלב נאבק על שמירת הישגיו. הרפורמה בענף החלב שוחקת את מחירו, כשבמקביל הדרישות הצודקות של [[איכות הסביבה]] מחייבות השקעות עתק בהתאמת הרפתות. רפתות רבות עברו תהליך רפורמה, חלקן נסגרו וחלקן אוחדו. "איום נוסף על הענף הוא יבוא מוצרי החלב ואבקות החלב אשר בא על חשבון פרנסתם של יצרני החלב בארץ", אמר, וקרא לממשלת ישראל להמשיך ולשמור על אחד הענפים היפים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully