וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הורה לתושבי הצפון להכנס למקלטים

28.5.2006 / 17:04

חילופי האש בגבול הצפון התחדשו בצהריים והתושבים הונחו להיכנס למקלטים. פצצות מרגמה נורו לעבר מנרה, יפתח, אביבים, שומרה ונורית. חיזבאללה דיווח כי אחד מפעיליו נהרג

חילופי האש בגבול הצפון התחדשו בשעות הצהריים, וצה"ל הורה לתושבי הערים נהריה וקרית שמונה והיישובים מטולה, מנרה, דובב, שלומי, אביבים, משגב עם ומרגליות להכנס למקלטים. באזור קיבוץ מנרה שבאצבע הגליל נורו פצצות מרגמה מלבנון לשטח ישראל, ובצה"ל בודקים האם מדובר בירי מנשק קל. צה"ל השיב באש ארטילרית ובתקיפות חיל האוויר. במקום מתנהלים חילופי אש כבדים. חיזבאללה פתח בתקיפת עמדות צה"ל בחוות שבעא. פצצות מרגמה ורקטות נורו לעבר יישובי גבול הצפון ובסיסי צה"ל בגבול - בהם מוצבי מרקיע, דבורנית, בירנית והיישובים אביבים, מצפה פאר, יחמור, שומרה, נורית ויפתח.

חיזבאללה דיווח, כי אחד מפעיליו נהרג ושניים אחרים נפצעו בהפצצות חיל האוויר הישראלי. להודעה, ששודרה בתחנת הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, אין עדיין אישור מצה"ל. פלסטיני הפעיל בארגון החזית העממית - "המפקדה הכללית" של אחמד ג'בריל נהרג הבוקר וחמישה נוספים נפצעו, מפגיעת טילים שירו מטוסי חיל האוויר על מפקדה של הארגון ליד סולטן יעקב שבבקעת הלבנון, כחמישה ק"מ מהגבול הסורי.

חיל האוויר תקף במקביל גם סמוך לעיירה נעמה במערב המדינה, כ-20 ק"מ מדרום לביירות, באזור שגם בו יש בסיסים של הארגון. עדי ראייה מלבנון אמרו כי אזורים סמוך לעיירות הלבנוניות רמיש, אעיטה, יארון, מאיס אל-ג'בל וחג'ר נפגעו מירי חיל האוויר.

מצה"ל נמסר כי הותקפו שתי מפקדות, שאחת מהן שימשה כמחסן לאמצעי לחימה, בתגובה למטח רקטות הקטיושה שנורה מוקדם יותר הבוקר מלבנון לעבר צפון הארץ. מהירי נפצע חייל צה"ל באורח קל, לאחר שרקטה נחתה בבסיס סמוך לגבול הצפון. עד כה, לא קיבל אף ארגון על עצמו את האחריות לירי הקטיושות ישראל צפויה להגיש בקרוב מחאה למועצת הבטחון של האו"ם נגד ממשלת לבנון.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בתום פגישה עם נשיא המדינה, משה קצב, על המתיחות בצפון, כי "התגובה הישראלית שהיתה בבוקר היא אזהרה חמורה לגורמים בלבנון על שיקרה להם אם התקפותיהם יימשכו. קיווינו שתגובתנו תובן כהלכה ושלא יהיו ניסיונות נוספים. אך הירי ממשיך, בעיקר בגזרה המערבית ודרומה. אם הירי יימשך הם יקבלו תשובה חד משמעית ותקיפה ללא היסוסים".

שר הביטחון, עמיר פרץ, אמר בתגובה כי ישראל "לא תעבור לסדר היום" על ירי קטיושות לשטחה. לדבריו, הוא רואה בממשלת לבנון אחראית להתקפות המתבצעות משטחה. פרץ קרא לפריסת צבא לבנון בדרום המדינה.

החייל שנפצע משמש כחובש, והוא נפצע לאחר שקיר בחדר בו ישן קרס מפגיעת הקטיושה. "היה לו מזל", אמר ד"ר אלכסנדר ברסלבסקי, כירורג בכיר בבית החולים רבקה זיו בצפת. לדבריו, "החייל פצוע קל והוא מרגיש טוב. הוא ספג מכה בפנים וכתוצאה מכך יש לו שבר באף, חתך בגבה ושפשופים במצח. תוך יום הוא צפוי להשתחרר מבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully