וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גדעון עזרא זכה בפרס "הגלובוס הירוק"

28.5.2006 / 13:51

ארגון "חיים וסביבה" מעניק פרסים למי שפעלו למען איכות הסביבה בישראל בשנה החולפת. ציון לגנאי לתוכנית הבנייה בהרי י-ם

ארגון "חיים וסביבה" הכריז על שמות הזוכים בפרס "הגלובוס הירוק". הפרס מוענק זו השנה השלישית ברציפות ובצדו מוענק גם אות "הגלובוס השחור", ציון לגנאי לגורם שפגע במיוחד בבריאות הציבור ובאיכות הסביבה. הפרס יוענק ב-5 ביוני.

ארגון "חיים וסביבה" מאגד כ-90 גופים מכל רחבי הארץ ופועל לקידום חקיקה למען מדיניות סביבתית ולהגברת מעורבות הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות הנוגעות לסביבתו ולבריאותו.

הזוכה הבולט בפרס "הגלובוס הירוק" לשנת 2006 הוא השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא, על שסגר את תחנת הכוח רדינג ד' עד שתעבור לפעול על גז טבעי. בזכותו, אומרים בארגון, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, נסגרה תחנת כוח בשל זיהום אויר.

זוכים נוספים: ראש העיר חולון והקואליציה למען בת-גלים

זוכים נוספים בפרס הם דודו כהן, מנהל מחוז הדרום במשרד הפנים, על שהציל את "ארץ בראשית", נוף הקדומים בצפון הערבה והנגב מלהפוך לאזור של כריית פוספטים.

הקואליציה למען בת-גלים הצליחה לבטל את תוכנית בניית המרינה, הקמת בנייני ענק ומרכזים מסחריים וייבוש קטע נרחב של הים - תוכנית שהייתה חוסמת את החוף היפהפה של בת גלים בפני תושבי השכונות והציבור הרחב בכלל.

ד"ר אבי כהן הצליח לעצור את הפיכת איזור השרון ורצועת החוף שלו למתחמי נדל"ן, ופעל נגד בנייה בלתי חוקית בשיטת ההיתרים החורגים והפיכת שטחים חקלאיים לשטחי מסחר. ד"ר אבי כהן פועל בהתנדבות.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון, שביוזמתו הופנו משאבים לפיתוח שטחים ציבוריים פתוחים בעיר, הכוללים פארק רחב ידיים, רצף של גינות ציבוריות, שדרה של גנים במרכז העיר, "גני סיפור" לילדים ובעתיד פארק חולות בדרום העיר, שישמר את נוף החולות של פעם.

פרוייקט הביו-גז של חברת "גז דן" ו"אופיס טקסטיל", פרוייקט חלוצי ראשון מסוגו בישראל. חברת "גז דן" שואבת את גז המתאן שהצטבר באתר הפסולת של חירייה ומזרימה אותו למפעל "אופיס טקסטיל" בעיר אזור. הפרוייקט הוכר על ידי האיחוד האירופי כתורם לצמצום פליטת גזים, הגורמים להתחממות כדור הארץ.

"הגלובוס השחור" לתוכנית הבנייה בהרי י-ם

"אות הגלובוס השחור" ניתן לתוכנית ספדי, שבמסגרתה אמורות להיבנות 20,000 יחידות דיור בהרי ירושלים בין הסטף, עין כרם, ומבשרת ציון, כביכול כדי "לחזק את ירושלים". בפועל, אומרים בארגון, מתכוונת התוכנית להקיף את ירושלים בגושי בטון וכבישים רבי-נתיבים.

הגלובוס השחור ניתן במשותף לעיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, הועדה המחוזית, מנהל מקרקעי ישראל וליזם והמתכנן משה ספדי, שחברו כיד אחת לקדם את התכניות באופן עיוור. ב"חיים וסביבה" אומרים שכל אלה - "אוזניהם אטומות מלשמוע את טענותיהם של 16,000 אזרחים שחתמו על מכתבי התנגדות, 48 חברי כנסת שהצטרפו להצעת חוק לשימור הרי ירושלים, מאות אנשי מקצוע ואנשי רוח שהצטרפו לקריאות להגן על אזור ייחודי זה של ארץ ישראל מידי יזמי הנדל"ן, ולהוכחות כי יש די עתודות לבניה בתוך העיר ואין כל צורך בתכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully