וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 30 שנות מאסר ו-156 מיליון ד' קנס למורשע בהונאה

רויטרס

28.5.2006 / 13:15

בימ"ש בארה"ב גזר את העונש על ג'יימס לואיס, שגנב 311 מיליון דולר כששיקר למשקיעים במשך 20 שנה, באחת ההונאות הגדולות במדינה

עונש מאסר של 30 שנה וקנס של 156 מיליון דולר נגזר על אדם שהונה כ-1,600 איש במשך 20 שנה. הנאשם, ג'יימס לואיס, אמר למשקיעים כי הוא מנהל קרן הפועלת במגוון תחומים ורושמת תשואות של 140%-18% בשנה. למעשה, הוא כלל לא השקיע את הכסף, והשתמש בכספים של "משקיעים" חדשים על מנת להחזיר כספים לוותיקים. בסך הכל, גבה לואיס 311 מיליון דולר ממשקיעים באחת ההונאות הגדולות בארה"ב מסוגה.

לואיס הודה באשמה בסעיף אחד של הלבנת כספים וסעיף אחד של הונאת דואר, והתובעים ויתרו על 12 סעיפים נוספים במסגרת הסדר טיעון. יותר מ-50 משקיעים לשעבר הגיעו למשפט, ו-10 מהם אף העידו נגד לואיס. לטענתם, לא רק שהפסידו את הכספים שהשקיעו אצלו, אלא אף לא קיבלו את התשואות שהובטחו להם, ועליהן הסתמכו.

בריק קיין, כונס הנכסים של לואיס, העיד כי הנאשם קיבל 311 מיליון דולר בין השנים 2003-1985. הוא הסביר כי לואיס הצליח להמשיך בהונאה זמן כה רב, כל עוד הצליח לגייס משקיעים חדשים ולהמשיך לשלם את התשלומים החודשיים. הוא אמר למשקיעים כי הוא משקיע את הכספים בציוד רפואי להחכרה, מימון הלוואות לביטוח רפואי, וקנייה ומכירה של עסקים על סף פשיטת רגל. אך לטענת התביעה, לואיס השתמש למעשה, בכספי המשקיעים החדשים להחזרת כספם של הוותיקים - תוכנית המכונה "הונאת פונזי".

קיין העיד כי חלק מהמשקיעים המוקדמים קיבלו כספים בחזרה, ולכן ההפסד נטו היה רק 156 מיליון דולר. השופט הורה ללואיס להחזיר את המיליונים החסרים, אך אמר כי ברור לו שאין ביכולתו של לואיס לשלמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully